مقدمه
در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.
کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابطعمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.
نتیجه گیری
مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح د
مقدمه
در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.
کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابطعمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.
نتیجه گیری
مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.
در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.
اد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.
در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.
مقاله را اینجا دانلود کنید
http://kpri.ir/product/مقاله-چهار-دیدگاه-در-باره-اقتصاد-سیاسی/
|