درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 23:56   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47446صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 17 تیر 1400 - 13:00
روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ - تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک، یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طور پیوسته شاهد آن هستیم که مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت، تاکید بسیاری می‌شود.
  

روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ

 



چکیده


تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک، یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طور پیوسته شاهد آن هستیم که مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت، تاکید بسیاری می‌شود.

 

متخصصان و محققان روابط‌عمومی این حوزه را به این صورت تعریف می‌کنند: "یک ارتباط‏دوسویه که بر درک سهامداران و ذینفعان از جمله ژورنالیست‌ها و عموم مردم نسبت به موقعیت سازمان تاکید دارد". در حوزه‌هایی چون سلامت، پزشکی و علم نیز روابط‌عمومی را به عنوان پلی بین دانشمندان و سازمان‌های علمی و ژورنالیست‌ها در نظر می‌گیرند که داستان‌ها و روایت‌های علمی را برای عموم مردم تعریف می‌کنند.

 

در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته در زمینه روابط‌عمومی بر این موضوع تاکید شده و می‌شود که روابط‌عمومی درست می‌تواند به‌خوبی بر مورد پذیرش قرار گرفتن علم و یافته‌های علمی به‌طور عام و دانشمندان و سازمان‌های علمی به‌طور خاص از سوی مردم تاثیر مثبت گذاشته و آن را تسهیل نماید و اتفاقا همین تاکید بر نقش‌آفرینی مثبت روابط‌عمومی برای سازمان‌های علمی است که باعث شده که برخی ژورنالیست‌ها نسبت به متخصصان و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی بی‌اعتماد باشند و موضعی خصمانه و غیردوستانه در قبال آنها اتخاذ نمایند.


به‌طورکلی، روابط‌عمومی در زمینه سلامت، پزشکی و علم، شامل دو حیطه می‌شود: یکی شامل روابط‌عمومی بحران می‌شود که در آن، متخصصان روابط‌عمومی در راستای پیشگیری از بحران و شرایط اضطراری و همچنین واکنش نشان دادن به آن گام برمی‌دارند که این اقدامات در ابتدا از طریق شناسایی محیطی و بررسی شرایط و سپس برنامه‎ریزی برای تسهیل و تسریع در اثرگذاری پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سیاسی، محیطی و اجتماعی صورت می‌پذیرد. حیطه دوم هم به رواج و مقبول‌سازی علم بین مردم مربوط می‌شود که در آن، متخصصان و دست اندکاران حوزه روابط‌عمومی یک‎سری اطلاعات، ایده‌ها و داستان‌ها را در اختیار ژورنالیست‌ها قرار می‌دهند تا آنها بتوانند با استفاده از آنها محتوای ژورنالیستی مناسبی را به مردم عرضه نمایند.

 

معمولا بخش عمده‌ای از این اطلاعات و ایده‌ها در قالب انتشار خبرها و اعلان‌ها توسط روابط‌عمومی صورت می‌پذیرد. تحقیقات نشان داده که خبررسانی روابط‌عمومی تا حد زیادی توانسته به پوشش هر چه بهتر یافته‌های علمی و پزشکی کمک کند و به همین دلیل هم هست که بسیاری از پژوهشگران هم اکنون در تلاش هستند تا در مورد راه‌ها و مسیرهایی تحقیق کنند که از طریق آنها خبرهایی که روابط‌عمومی‌ها تولید می‌کنند به مقالات و رپرتاژهای ژورنالیستی تبدیل می‌شوند.

واژه‌های کلیدی: روابط‌عمومی، ژورنالیسم علمی، بررسی‌های محیطی، بحران، مقبول‌سازی علمی، انتشار اخبار
 

فهرست مطالب


درک و شناخت نقش روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
تعریف روابط‌عمومی
روابط‌عمومی در زمینه سلامت، علم و ریسک
علم به عنوان خبر و روابط‌عمومی بحران
عام‌سازی علم
انتشار خبرنامه
نتیجه‌گیری
منابع
 

 

برای خرید اینجا را کلیک بفرمایید:


https://bit.ly/3yCXyEb

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد