درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 09:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47446صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 17 تیر 1400 - 13:00
روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ - تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک، یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طور پیوسته شاهد آن هستیم که مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت، تاکید بسیاری می‌شود.
  

روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ

 



چکیده


تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک، یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طور پیوسته شاهد آن هستیم که مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت، تاکید بسیاری می‌شود.

 

متخصصان و محققان روابط‌عمومی این حوزه را به این صورت تعریف می‌کنند: "یک ارتباط‏دوسویه که بر درک سهامداران و ذینفعان از جمله ژورنالیست‌ها و عموم مردم نسبت به موقعیت سازمان تاکید دارد". در حوزه‌هایی چون سلامت، پزشکی و علم نیز روابط‌عمومی را به عنوان پلی بین دانشمندان و سازمان‌های علمی و ژورنالیست‌ها در نظر می‌گیرند که داستان‌ها و روایت‌های علمی را برای عموم مردم تعریف می‌کنند.

 

در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته در زمینه روابط‌عمومی بر این موضوع تاکید شده و می‌شود که روابط‌عمومی درست می‌تواند به‌خوبی بر مورد پذیرش قرار گرفتن علم و یافته‌های علمی به‌طور عام و دانشمندان و سازمان‌های علمی به‌طور خاص از سوی مردم تاثیر مثبت گذاشته و آن را تسهیل نماید و اتفاقا همین تاکید بر نقش‌آفرینی مثبت روابط‌عمومی برای سازمان‌های علمی است که باعث شده که برخی ژورنالیست‌ها نسبت به متخصصان و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی بی‌اعتماد باشند و موضعی خصمانه و غیردوستانه در قبال آنها اتخاذ نمایند.


به‌طورکلی، روابط‌عمومی در زمینه سلامت، پزشکی و علم، شامل دو حیطه می‌شود: یکی شامل روابط‌عمومی بحران می‌شود که در آن، متخصصان روابط‌عمومی در راستای پیشگیری از بحران و شرایط اضطراری و همچنین واکنش نشان دادن به آن گام برمی‌دارند که این اقدامات در ابتدا از طریق شناسایی محیطی و بررسی شرایط و سپس برنامه‎ریزی برای تسهیل و تسریع در اثرگذاری پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سیاسی، محیطی و اجتماعی صورت می‌پذیرد. حیطه دوم هم به رواج و مقبول‌سازی علم بین مردم مربوط می‌شود که در آن، متخصصان و دست اندکاران حوزه روابط‌عمومی یک‎سری اطلاعات، ایده‌ها و داستان‌ها را در اختیار ژورنالیست‌ها قرار می‌دهند تا آنها بتوانند با استفاده از آنها محتوای ژورنالیستی مناسبی را به مردم عرضه نمایند.

 

معمولا بخش عمده‌ای از این اطلاعات و ایده‌ها در قالب انتشار خبرها و اعلان‌ها توسط روابط‌عمومی صورت می‌پذیرد. تحقیقات نشان داده که خبررسانی روابط‌عمومی تا حد زیادی توانسته به پوشش هر چه بهتر یافته‌های علمی و پزشکی کمک کند و به همین دلیل هم هست که بسیاری از پژوهشگران هم اکنون در تلاش هستند تا در مورد راه‌ها و مسیرهایی تحقیق کنند که از طریق آنها خبرهایی که روابط‌عمومی‌ها تولید می‌کنند به مقالات و رپرتاژهای ژورنالیستی تبدیل می‌شوند.

واژه‌های کلیدی: روابط‌عمومی، ژورنالیسم علمی، بررسی‌های محیطی، بحران، مقبول‌سازی علمی، انتشار اخبار
 

فهرست مطالب


درک و شناخت نقش روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
تعریف روابط‌عمومی
روابط‌عمومی در زمینه سلامت، علم و ریسک
علم به عنوان خبر و روابط‌عمومی بحران
عام‌سازی علم
انتشار خبرنامه
نتیجه‌گیری
منابع
 

 

برای خرید اینجا را کلیک بفرمایید:


https://bit.ly/3yCXyEb

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد