شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| ویدئوها انواع مختلفی دارند که افراد میتوانند برای ارتقای کسبوکار خود از آنها استفاده کنند. این ویدئوها موارد زیر را شامل میشود:
• Demo Video: ویدئوهایی که نشاندهنده روند تولید محصول شما هستند و برای آشنایی مخاطبان با کسبوکار شما ساخته میشود.
• Brand Video: این ویدئوها، بهعنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر برای نمایش دیدگاهها، محصولات و خدمات کسبوکارها ساخته میشوند. هدف اصلی این ویدئوها، آگاهسازی مردم از برند شرکت و جذب مخاطبان هدف است.
• Event Video: درصورتی که کسبوکارتان اسپانسر یک رویداد، کنفرانس یا نمایشگاه است، یا در آن شرکت میکند، ساخت یک ویدئو از حضور در رویداد، مصاحبهها و سخنرانیهای جالب میتواند به اعتبار و محبوبیت کسبوکار شما کمک کند. این ویدئوها باید شامل مواردی نظیر خلاقیت، نظرات کارشناسان، داستان موفقیت و فرصتهای شغلی باشد.
• Expert Interview: انتشار ویدئوهای مصاحبه با کارشناسان داخلی یا افراد تاثیرگذار در صنعت مربوط به کسبوکارتان، باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان میشود.
• Educational or How to Videos: این ویدئوها برای آموزش موارد جدید یا ارائه اطلاعات پایه برای درک بهتر کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرد. این ویدئوها، چگونگی انجام یک کار را معرفی بیان میکند.
• Explainer Videos: این ویدئوها، دلیل نیاز مخاطبان به محصولات یا خدمات را برای مخاطبان توضیح میدهد. جنبه تبلیغاتی این ویدئوها بسیار زیاد است. اغلب این ویدئوها بر داستانپردازی مناسب تاکید دارند. در این ویدئوها، شخصیت داستان پس از مواجه شدن با یک مشکل، با استفاده از محصولات یا خدمات آن برند، مشکلش برطرف میشود.
• Animated Videos: ویدئوهای انیمیشنی برای کارهایی که نیازمند تصویرسازی بسیار قوی و انتقال دادههای زیادی است، مناسب هستند. این ویدئوها میتوانند به دو صورت 2D و 3D ساخته شوند.
• Live Video: این ویدئوها برای نمایش پشت صحنههایی از تلاشهای شرکت یا ارائههای آنلاین ساخته میشوند. در حال حاضر و در کسبوکارهای ایرانی، این ویدئوها در قسمت لایو اینستاگرام نمایش داده میشوند که مردم میتوانند نظرات و سوالات خود از شرکت را مطرح کنند.
• 360-Degree & Virtual Reality Videos: تماشاگران این ویدئوها میتوانند با اسکرول کردن، ویدئو را از تمامی جهتها تماشا کنند. این نوع ویدئوها برای نمایش یک مکان یا رخداد مناسب هستند. واقعیت مجازی در این ویدئوها، امکان تجربه بهتر را برای کاربر فراهم میکند. این ویدئوها، معمولاً از طریق دستگاههایی نظیر Google Cardboard و Oculus Rift نمایش داده میشود.
منبع: college.tapsell.ir
|