درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46643صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 29 اسفند 1399 - 19:09
سه کلک منطقی ارسطو
اگر به فیلمهایی که می بینید یا نوشته ها و حتی تبلیغات دقت کنید متوجه می شوید هر کدام شان چطور این سه شیوه ارسطویی را برای خوشایند شما چیده شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در همه دوران زندگی، ناچاریم راه هایی بیابیم که دیگران را متقاعد سازیم. هر شغلی داشته باشیم از دستفروش تا وکیل تا یک دوست، موفقیت ما مربوط است به جذب و متقاعد ساختن دیگران…

ارسطو معتقد است برای روبرو شدن با دنیا بهتر است از سه روش و شگرد متفاوت، بتوانیم خودمان و نظر و سلیقه مان را به بهترین شکل بروز دهیم.

اگر می خواهیم به عنوان مثال در یک مصاحبه شغلی، طرف مقابل را متقاعد سازیم و ثابت کنیم که بهترین انتخاب برای شرکت شان هستیم بد نخواهد بود با سه نصیحت ارسطو آشنا شویم.

ارسطو می گوید آدمها وقتی با یک پدیده جدید یا یک مشکل یا یک انتخاب جدید روبرو می شوند به طور غریزی گارد می گیرند. ولی سه وسیله تشخیص در بین ما آنسانها وجود دارد که معمولا برای تصمیم گرفتن استفاده می کنیم.

سه کلمه معروف ارسطو « ایتاس، لوگاس و پیتاس» به همین سه تکنیک جذب و اعتماد در دیگران اشاره می کند.

۱- وکیل مبرز در حین دفاع از موکل اول سعی می کند او را فردی با نیت و اخلاق خوب معرفی کند ( ایتاس)

۲- د ر مرحله بعدی سعی می کند با مدارک و آمار و منطق، بی گناه بودن موکلش را ثابت کند ( لوگاس)

۳- در قدم نهایی وکیل سعی می کند با گفتن اینکه متهم، پدر سه فرزند است که مادر ندارند و با زندانی شدنش، زندگی سه فرزندش از هم می پاشد ترحم ایجاد کند ( پیتاس).

استفاده از این سه تکنیک ارسطو می تواند متغیر باشد. بعضی وقتها نشان دادن صلاحیت اخلاقی یک نفر اصل است. بعضی وقتها و جاها استفاده از منطق و آمار و تحقیقات، حرف اصلی را می زند و گاهی نیز جلب احساسات دیگران مهمتر است.

اگر به فیلمهایی که می بینید یا نوشته ها و حتی تبلیغات دقت کنید متوجه می شوید هر کدام شان چطور این سه شیوه ارسطویی را برای خوشایند شما چیده شده اند.

دفعه بعد در یک جمع همکاران یا در کلاس درس یا در یک مهمانی بودید ببینید هر فرد چطور خودش یا ایده و سلیقه اش را با یکی از این سه تکنیک معرفی می کند.

 

منبع: https://marde-rooz.com

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد