درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 00:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46427صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 3 اسفند 1399 - 15:22
ادریس سالاری
روابط عمومی در سازمان چه می‌کند؟
این سطل آب یخ - طی بیش از ۷۰ سالی که اولین ساختار روابط عمومی در آبادان توسط شرکت نفت ایران و انگلیس ایجاد شد تاکنون این پدیده در ایران فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده و در برخی سازمان‌ها به موفقیت‌هایی دست یافته است و در برخی سازمان‌ها هنوز مبتنی بر «نظام ارباب و رعیتی» عمل می‌کند اما امیدواری به پایدار شدن صحیح این نهاد مدنی درون سازمان‌ها که می‌تواند تضمین کننده «نشاط و سرزندگی» باشد و مانند «سطل آب یخ» برای ساختارهای خواب آلوده اداری عمل کند بیش از گذشته وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بخش روابط‌عمومی در هر سیستمی چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح ملی و چه در درون سازمانها به وجود آمده تا بر محور شناخت، تعامل و در نهایت «مدیریت، هدایت و رضایت افکار عمومی» فعالیت کند.

همه ابزارهای در اختیار و شرح وظایف بخش روابط عمومی‌ها اگر خارج از معیار شناخت افکار عمومی و فقدان برنامه‌ریزی و کوشش در جهت ارتباط صحیح و مثبت با ذینفعان و مدیریت افکار عمومی به کار گرفته شود، مجموعه‌ای از اقدامات عبث، روزمره و بی‌نتیجه و یا حتی مخل دستیابی به هدف اصلی قلمداد می‌شود.

مدیریت مبتنی بر «روشهای بهبود دهنده و توسعه بخش» چون «جلب مشارکت و رضایت ذینفعان» را امری حیاتی در سرنوشت برنامه‌های اصلاحی خود تلقی می‌کند از به کارگیری روشها و عناصر متخصص و حرفه‌ای در این بخش هراسی ندارد و به خوبی می‌داند شیرینی نهایی «جلب رضایت افکار عمومی» در مسیر اجرای برنامه‌ها موجب شکیبایی در برابر تلخی «نهاد مدنی» بودن روابط عمومی می‌شود.

اینها اما ربطی به روابط عمومی که مبتنی بر کاهش ارتباط مثبت، سوگیری و حرکت به سمت منافع فردی و باندی به جای منافع سازمانی و حاشیه ساز برای سازمان به جای مدیریت حاشیه و ... است، ندارد.

برای موفقیت در جلب مشارکت ذینفعان و ایجاد حس رضایتمندی در درون و بیرون از سیستم مهمترین گام، آسیب شناسی وضع موجود سازمان و بهره‌مندی از روش‌های علمی «پژوهش و افکار سنجی» است تا بتوان مبتنی بر یافته‌های نسبتاً واقعی از نگاه و اولویت‌های افکار عمومی، نسبت به برنامه‌ریزی در جهت تاثیرگذاری بر آن بهره برد.

هیچ سازمانی در هیچ سطحی از روابط عمومی در قالب یک «پادو و تدارکاتچی و فاقد پرستیژ و برنامه» سود نمی‌برد بلکه برعکس فرصت بی‌بدیلی برای ارتقاء «بهره‌وری» را از خود سلب می‌کند.

طی بیش از ۷۰ سالی که اولین ساختار روابط عمومی در آبادان توسط شرکت نفت ایران و انگلیس ایجاد شد تاکنون این پدیده در ایران فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده و در برخی سازمان‌ها به موفقیت‌هایی دست یافته است و در برخی سازمان‌ها هنوز مبتنی بر «نظام ارباب و رعیتی» عمل می‌کند اما امیدواری به پایدار شدن صحیح این نهاد مدنی درون سازمان‌ها که می‌تواند تضمین کننده «نشاط و سرزندگی» باشد و مانند «سطل آب یخ» برای ساختارهای خواب آلوده اداری عمل کند بیش از گذشته وجود دارد.‌

 

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد