درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 04:38   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46348صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیجمعه، 24 بهمن 1399 - 19:10
آشنایی با اصطلاح کنفرانس – سمینار – سمپوزیوم – کنگره – ورک شاپ – کنوانسیون
ترجمه و تالیف: حسن خسروی - مدرس دانشگاه - مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات - روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها در طول سال، همایش‌ها و گردهمایی‌هایی را با موضوعات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کنند. اما بعضا به‌دلیل عدم آشنایی با اصطلاحات فنی، از معادل‌های درست آن به زبان انگلیسی استفاده نمی‌کنند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومیها و سازمانها در طول سال، همایش ها و گردهمایی هایی را با موضوعات مختلف در سطح ملی و بین المللی برگزار می کنند. اما بعضا به‌دلیل عدم آشنایی با اصطلاحات فنی، از معادل های درست آن به زبان انگلیسی استفاده نمی کنند.

 

طبیعی است که این نقیصه از دیدگاه میهمانان خارجی و افراد متخصص، یک ضعف بزرگ محسوب می شود که خصوصا در مناسبات تجاری و سیاسی برآیند خوبی ندارد. از این رو تعدادی از اصطلاحات رایج که ما در کشورمان به عنوان کلی همایش یا گردهمایی از آنها یاد می کنیم را ذیلا مورد بررسی قرار می دهیم. امید است مفید واقع شود.


Conference:
A conference is a meeting of people who "confer" about a topic
 

کنفرانس: عبارت است از اجتماعی از افراد که در باره یک موضوع با هم مشورت و تبادل نظر می کنند.


Seminar:
A seminar is a form of academic instruction, either at an academic institution or offered by a commercial or professional organization.
 

سمینار: یک شکلی از آموزش آکادمیک است که هم می‌تواند توسط یک موسسه آموزشی و هم یک سازمان حرفه ای و تجاری پیشنهاد و مطرح گردد.


Symposium:
In ancient Greece, the symposium (Greek: συμπόσιον symposion or symposio, from συμπίνειν sympinein, "to drink together") was a part of a banquet that took place after the meal, when drinking for pleasure was accompanied by music, dancing, recitals, or conversation.


سمپوزیوم: مراسم گفتگو و دورهمی بوده در یونان باستان بعد از صرف غذا که با اجرای موسیقی – رقص – رسیتال ( شعرخوانی و تک نوازی ) همراه بوده است.


Congress:
A congress is a formal meeting of the representatives of different countries, constituent states, organizations, trade unions, political parties or other groups. The term originated in Late Middle English to denote an encounter (meeting of adversaries) during battle, from the Latin congressus.


کنگره: عبارت است از یک جلسه رسمی متشکل از نمایندگان کشورهای مختلف- نهادهای حکومتی – سازمان ها - اتحادیه های بازرگانی – احزاب سیاسی و سایر گروه ها. ریشه کلمه کنگره در واقع برمی گردد به انگلیسی میانه جدید که هنگام جنگ، طرفین مخاصمه برای گفتگو، مواجهه، شرح و توصیف وضعیت جنگ، دور هم جمع می شده اند که در واقع کنگره را تشکیل می دادند.


Workshop:
A workshop is a room or building which provides both the area and tools required for the manufacture or repair of manufactured goods.


کارگاه آموزشی: عبارت است از یک اتاق یا یک ساختمان که جهت تولید یا تعمیر کالاهای تولیدی ابزارآلات و فضای کار در آن فراهم شده باشد.


Convention:
A convention, in the sense of a meeting, is a gathering of individuals who meet at an arranged place and time in order to discuss or engage in some common interest. The most common conventions are based upon industry, profession, and fandom.


کنوانسیون: به معنی یک جلسه، عبارت است از تجمع افراد در یک زمان و مکان معین به منظور بحث و بررسی پیرامون یک موضوع مشترک مورد علاقه. مشهورترین جلسات کنوانسیون ها مربوط به موضوع صنعت یا حرفه و فن می باشد.


منبع: سایت ویکی پدیا. حسن خسروی.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد