درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 19:39   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45802صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 30 آذر 1399 - 15:44
اگر تغییر نکنید؛ تعویض می شوید!
احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات، روابط عمومی و رسانه - با تلاش های مدیران روابط عمومی متخصص و اساتید در سطح مراکز مطالعاتی و دانشگاهی، مقوله روابط عمومی مدرن و همچنین نهادینه کردن اهمیت تنویر افکارعمومی در فرآیند مشتری مداری با بهره گیری از ابزارهای در اختیار روابط عمومی پایه گذاری شد و با تغییرات به وجود آمده در ساختار و اثربخشی رسانه ها که در پی قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی به وجود آمده بود، گام های موثری در جهت معرفی و فروش تولیدات، محصولات و خدمات از طریق کانال های ارتباطی و کسب موفقیت سازمان ها در اطلاع رسانی برنامه های اجرایی برداشته شد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در روزگاری نه چندان دور حضور مدیران ارتباطات و روابط‌عمومی در سازمان ها به دلیل عدم تعریف جایگاه تخصصی این حوزه، اثرگذاری کمی در سیاست های اجرایی سازمان داشت و صرفاً آشنایی با اصول تبلیغات چاپی و محیطی و اجرای برنامه های روابط عمومی به صورت سنتی نیازها را برطرف می کرد.

 

در نتیجه این دیدگاه مدیران ارشد، ادارات و واحدهای ارتباطات و روابط عمومی به حیاط خلوت سازمان ها و بالتبع محل ماموریت و استقرار مدیران کم تجربه و فاقد تخصص تبدیل شده بود و سطح عملکرد فعالان روابط عمومی به پایین سطح ممکن و چیزی در حد متولی بخش تشریفات سازمان تقلیل یافته بود.

 

این در حالی است که با ایجاد شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های جدید ارتباطی، احساس نیاز مبرم به مدیریت محتوا، افزایش سطح رقابت در ارائه خدمات و محصولات، جلب رضایتمندی مشتریان و راه اندازی باشگاه های مخاطبان وفادار شکل گرفت.

 

 با تلاش های مدیران روابط عمومی متخصص و اساتید در سطح مراکز مطالعاتی و دانشگاهی، مقوله روابط عمومی مدرن و همچنین نهادینه کردن اهمیت تنویر افکارعمومی در فرآیند مشتری مداری با بهره گیری از ابزارهای در اختیار روابط عمومی پایه گذاری شد و با تغییرات به وجود آمده در ساختار و اثربخشی رسانه ها که در پی قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی به وجود آمده بود، گام های موثری در جهت معرفی و فروش تولیدات، محصولات و خدمات از طریق کانال های ارتباطی و کسب موفقیت سازمان ها در اطلاع رسانی برنامه های اجرایی برداشته شد.

 

با وجود این تحولات و افزایش سطح اثربخشی فرآیند ارتباطی میان سازمان ها و مخاطبان، دور ماندن مدیران ارشد سازمان ها از دانش روز ارتباطات و همچنین ظرفیت ها و توانمندی کارشناسان و کارکنان حوزه روابط عمومی، کماکان سبب عقب ماندن این بخش حیانی سازمان ها شده و چه بسا به منزله نابودی دست آوردهای سازمان و کسب و کارها خواهد بود.

 

بر این اساس در عصر جدید طلوع و ظهور روابط عمومی های متخصص آشنایی با تعالیم و مفاهیمی چون اصول بازاریابی، تبلیغات و برندینگ، دیجیتال مارکتینگ، خبرنویسی و گزارش نویسی، اصول تولید محتوای نوشتاری و دیداری، مبانی استراتژیک سازمانی ، مدیریت افکارعمومی و افکارسنجی باید به عنوان معیار اصلی انتخاب مدیران حوزه روابط عمومی و ارتباطات هر سازمان و اولویت تمامی کسب و کارها باشد.

 

در فضایی که شرط بقا و ادامه حیات سازمان ها در فضای پر رقابت بازارها ایجاد تنوع در ارائه خدمات، محصولات و جلب رضایتمندی مشتریان است و "موفقیت در فروش" و ایجاد مشتریان وفادار موفقیت مدیران در سازمان ها دولتی و شرکت ها را تضمین می کند، ضعف علمی و عملی مدیران روابط عمومی و در عین حال تخصیص هزینه های سرسام آور برای تولید محتوا و دسترسی به انتشار موثر ، موقعیت سازمان ها را نه تنها با موفقیت همراه نمی سازد که با مخاطره مواجه می کند.

 

در این عرصه صاحبان کسب و کار و مدیران عامل ملزم هستند رویکردهای سنتی، ناکارآمد و هزینه بار انتخاب مدیران روابط عمومی را تغییر دهند، در غیر این صورت این سازمان ها، مدیران و کسب و کارها هستند که باید به ناگزیر نزد افکار عمومی و مخاطبان تعویض شوند.
 

مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد


  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد