درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 19:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4567صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 21 مرداد 1392 - 16:10
نوار کاست پنجاه ساله شد! // هنوز که هنوز است نوارها از رده خارج نیستند
  

غیر قابل باور هستش که به این سرعت، این همه از عمر نوار کاست گذشته و هنوز ما نمونه‌هایی از آن را دیده و حتی از آنها استفاده می‌کنیم نوستالژی نوجوانی و جوانی خیلی از ما ها حالا خاک می خورد و فراموش می شود . ولی مطمئنا دیگر نوارهای کاست همچون قدیم پرطرفدار نیستند و کمتر از آنها استفاده می‌شود.خیلی جالب است که بدانید اولین شرکتی که به تولید نوارهای کاست پرداخت، شرکت فیلیپس بود. این شرکت برای اولین بار در ماه اوت سال 1963 از نوار کاست در اروپا پرده برداشت ولی تا انتهای دهه شصت، نوارهای کاست جا نیفتاده بودند.

در اوایل دهه هفتاد، دیگر شرکت‌هایی چون پایونیر و ناکامیچی، امتیاز تولید نوار‌های کاست را از شرکت فیلیپس خریداری کردند و به تولید آن پرداختند. بالافاصه شرکت‌ها و استودیوهایی که به ضبط و تولید موسیقی می‌پرداختند، به این نوارها روی آوردند و تصمیم گرفتند که از آن پس، موسیقی‌های خود را روی نوارهای کاست عرضه کنند. البته اوایل، قیمت نوارهای کاست بسیار بالا بود و پس از گذشت زمان و روی کار آمدن نوارهایی با کیفیت بالاتر، قیمت نوار عادی کاهش پیدا کرد.

در سه دهه 70، 80 و 90، نوارهای کاست، MP3 زمان خود بوده‌اند و به صورت مرسوم بوسیله کاست خوان‌ها و به خصوص دستگاه‌های قابل حمل مانند واکمن که توسط سونی تولید شده بود، مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ولی این موضوع بسیار جالب است که در سایت آمازون، کاست‌های خام ماکسل به فروش می‌رسند و از محصولات مرسوم به حساب می‌آیند. در خارج از کشور پس از روی کار آمدن موسیقی‌هایی که روی نوارهای کاست عرضه می‌شدند، افرادی کار بسیار جالبی انجام می‌دادند که به آن میکس‌تیپ درست کردن، گفته می‌شد. برای مثال آنها چهار ساعت موسیقی را به یک نوار دو رو که هر طرفش 45 دقیقه بود تبدیل ‌‎کردند. یعنی به صورتی موسیقی ها را به گونه‌ای کوتاه می‌‌کردند که در 90 دقیقه جای گیرد.

نوار کاست یک فرمت کاملا آنالوگ بود، ولی توانست آغازگر دوره صدا های استریو شود و پیشرفتی در دنیای صدا و موسیقی ایجاد کند. هنوز هم خیلی از ما در منزلمان از کاست‌ خوان‌ها استفاده می‌کنیم و از نوارهای کاست خود به خوبی نگه داری می‌کنیم؛ پس می‌توان گفت این نوارها آنچنان هم از رده خارج نیستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد