درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 00:35   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4567صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 21 مرداد 1392 - 20:04
نوار کاست پنجاه ساله شد! // هنوز که هنوز است نوارها از رده خارج نیستند
  

غیر قابل باور هستش که به این سرعت، این همه از عمر نوار کاست گذشته و هنوز ما نمونه‌هایی از آن را دیده و حتی از آنها استفاده می‌کنیم نوستالژی نوجوانی و جوانی خیلی از ما ها حالا خاک می خورد و فراموش می شود . ولی مطمئنا دیگر نوارهای کاست همچون قدیم پرطرفدار نیستند و کمتر از آنها استفاده می‌شود.خیلی جالب است که بدانید اولین شرکتی که به تولید نوارهای کاست پرداخت، شرکت فیلیپس بود. این شرکت برای اولین بار در ماه اوت سال 1963 از نوار کاست در اروپا پرده برداشت ولی تا انتهای دهه شصت، نوارهای کاست جا نیفتاده بودند.

در اوایل دهه هفتاد، دیگر شرکت‌هایی چون پایونیر و ناکامیچی، امتیاز تولید نوار‌های کاست را از شرکت فیلیپس خریداری کردند و به تولید آن پرداختند. بالافاصه شرکت‌ها و استودیوهایی که به ضبط و تولید موسیقی می‌پرداختند، به این نوارها روی آوردند و تصمیم گرفتند که از آن پس، موسیقی‌های خود را روی نوارهای کاست عرضه کنند. البته اوایل، قیمت نوارهای کاست بسیار بالا بود و پس از گذشت زمان و روی کار آمدن نوارهایی با کیفیت بالاتر، قیمت نوار عادی کاهش پیدا کرد.

در سه دهه 70، 80 و 90، نوارهای کاست، MP3 زمان خود بوده‌اند و به صورت مرسوم بوسیله کاست خوان‌ها و به خصوص دستگاه‌های قابل حمل مانند واکمن که توسط سونی تولید شده بود، مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ولی این موضوع بسیار جالب است که در سایت آمازون، کاست‌های خام ماکسل به فروش می‌رسند و از محصولات مرسوم به حساب می‌آیند. در خارج از کشور پس از روی کار آمدن موسیقی‌هایی که روی نوارهای کاست عرضه می‌شدند، افرادی کار بسیار جالبی انجام می‌دادند که به آن میکس‌تیپ درست کردن، گفته می‌شد. برای مثال آنها چهار ساعت موسیقی را به یک نوار دو رو که هر طرفش 45 دقیقه بود تبدیل ‌‎کردند. یعنی به صورتی موسیقی ها را به گونه‌ای کوتاه می‌‌کردند که در 90 دقیقه جای گیرد.

نوار کاست یک فرمت کاملا آنالوگ بود، ولی توانست آغازگر دوره صدا های استریو شود و پیشرفتی در دنیای صدا و موسیقی ایجاد کند. هنوز هم خیلی از ما در منزلمان از کاست‌ خوان‌ها استفاده می‌کنیم و از نوارهای کاست خود به خوبی نگه داری می‌کنیم؛ پس می‌توان گفت این نوارها آنچنان هم از رده خارج نیستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد