درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45612صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 13 آذر 1399 - 22:07
اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها
وظیفه روابط‌عمومی‌ها در صنعت بیمه با وجود همه کاستی‌ها و ضعف‌ها و نوع معیشت مردم چیست؟ اگر از من بپرسید که راهکار و چاره چیست شاید اولین چیزی که به ذهن خطور کند و پاسخی برای آن بیایم اصلاح فرهنگ بیمه‌ای است. اصلاح فرهنگ بیمه‌ای آن هم به شکل بنیادی و پایه‌ای می‌تواند دریچه‌ای باشد برای باز شدن مسیر پر پیچ و خم بیمه.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| “خطر بیخ گوش ماست. همین امروز به فکر باشیم.” این تبلیغی بود که سال‌های کودکی در قاب سیاه و سفید رسانه تصویری برای گوشزد کردن ضرورت وجود بیمه نقش می‌بست. گوشزدی که با دستی حمایتی در قاب تکمیل می‌شد و گاهی چتری می‌شد برای محافظت.
 
 از همان دوران بود که خطر و بیمه برای من نقش دو متضاد را بازی کرد. نقشی که بودن بیمه را با آرامش گره می‌زد و نبودنش را با بلوا.
 
 برای ما که در کودکی با زلزله منجیل در پایتخت لرزیدیم، در نوجوانی با بم فروریختیم، در جوانی با سانچی غرق و با پلاسکو سوختیم می‌دانیم که بیمه اگر نمی‌تواند جلوی فاجعه را بگیرید، اما می‌تواند آلامی باشد بر دردها، می‌تواند تیکه‌ای از قلب شکسته را در جایش بند بزند و می‌تواند همان تبلیغ قاب سیاه و سفید رسانه باشد در دوران بلا.
 
 اگرچه از عمر بیمه در ایران یک قرن می‌گذرد و تبلیغات سیاه و سفید بیمه‌ای دیگر رنگ و رویی به خود گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای تابلوی‌های رنگی خود را برای جلب مخاطب بر سر در ساختمان‌های سر به فلک کشیده علم کرده‌اند، هر از چند گاهی بیلبوردی در قلب اتوبان‌های پایتخت و برخی شهرها یادآور محصولات و خدمات بیمه‌ای شرکت‌ها می‌شود اما آمار نشان از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در بین مردم است.
 
 مردمی که با سختی روزگار می‌گذرانند و به واسطه همین سختی معیشت کالاهای اساسی را از سبد زندگی‌شان حذف کرده، دیگر جایی برای بیمه نمی‌بینند.
 
 سختی ایام و هزینه‌های کمرشکن باعث شده که از کنار هر حادثه ریز و درشتی بگذرند و آه حواله کنند و روزگار بگذرانند با این امید که بخت و اقبال حداقل در این قسمت زندگی به یاری‌شان بیاید و وای از روزی که نیاید.
 
 اما به‌راستی چه باید کرد؟ وظیفه روابط‌عمومی‌ها در صنعت بیمه با وجود همه کاستی‌ها و ضعف‌ها و نوع معیشت مردم چیست؟
 
 اگر از من بپرسید که راهکار و چاره چیست شاید اولین چیزی که به ذهن خطور کند و پاسخی برای آن بیایم اصلاح فرهنگ بیمه‌ای است. اصلاح فرهنگ بیمه‌ای آن هم به شکل بنیادی و پایه‌ای می‌تواند دریچه‌ای باشد برای باز شدن مسیر پر پیچ و خم بیمه.
 
 روزگاری نه چندان دوری را به یاد بیاورید که بستن کمربند ایمنی در فرهنگ رانندگی ایرانی و مرام و مسلک لوتی‌ها نوعی بی‌حرمتی بود، اما برخورد قهریه و تعیین جریمه آن هم بدون اغماض در آن زمان بستن کمربند ایمنی را به فرهنگ رانندگی تبدیل کرد و امروز هر کدام از ما قبل از زدن استارت خودرو ناخودآگاه کمربند ایمنی را در جایش قلاب می‌کنیم.
 
 اصلا چرا راه دور برویم، تاریخ بیمه شخص ثالث خودروی‌مان به انقضا رسیده و ما حتی سوئیچ را برای جابه‌جایی خودرو در پارکینگ از جیب‌مان در نمی‌آوریم و تا زمان تمدید هزار بار خودمان را برای این اهمال‌کاری سرزنش می‌کنیم.
 
 سرزنش خود در حالی است که روزها بدون داشتن بیمه عمر به خیابان و سرکار و مسافرت می‌رویم و خودمان را به واسطه این اهمال سرزنش نمی‌کنیم. اصلا مگر بیمه عمر چه کم از بیمه خودرو دارد که روزها را از روی تقویم خط می‌زنیم بدون آنکه نیازی به داشتن بیمه عمر حس کنیم.
 
 پاسخ این اهمال به همان فرهنگ بیمه‌ای برمی‌گردد. به فرهنگی که به خاطر نبودش- که شاید بخشی از آن متوجه روابط‌عمومی‌ها باشد- در میان مردم ریشه دوانده و سختی روزگار چون تلی از خاک مدفونش کرده است.
 
 اما زیر آن خاک سخت، طلایی است که این روزها روابط‌عمومی بیمه مرکزی در پی یافتنش ماشین جست‌وجویش را روشن کرده و با راه‌اندازی زنگ بیمه در مدارس ابتدایی، زنگ آغازین فرهنگ بیمه‌ای را به صدا در آورده است.
 
 زنگی که می‌تواند آغازگر و اشاعه‌دهنده آن در زمان کوتاه در بین مردم باشد.
 
 ملیحه سادات حسینی مدیر روابط عمومی بیمه ملت

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد