درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:18   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45126صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 7 آبان 1399 - 08:02
اصول اقناع
دانشمندان علوم اجتماعی با تحقیقات دامنه دار خود به این نتیجه رسیده‌اند که اصول زیر به تجربه ثابت شده و در اقناع مردم بسیار موثر می باشند و کارشناسان روابط‌عمومی که کارشان شیوه اقناع است باید با دقت این اصول را مورد توجه قرار دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دانشمندان علوم اجتماعی با تحقیقات دامنه دار خود به این نتیجه رسیده‌اند که اصول زیر به تجربه ثابت شده و در اقناع مردم بسیار موثر می باشند و کارشناسان روابط‌عمومی که کارشان شیوه اقناع است باید با دقت این اصول را مورد توجه قرار دهند.


1 – برای تغییر رویه و عقیده باید ابتدا پیامی برای تغییر دریافت گردد و مورد قبول واقع شود.


«قبول پیام» یک عامل مهم و اساسی در برقراری ارتباط از طریق اقناع می باشد.


2 – پیشنهاد و یا پیام در صورتی که نیازها و سوائق شخصیت را تأمین کند بیشتر احتمال مقبولیت خواهد داشت.


3 – پیام و پیشنهاد در صورتی که با اصول و وفادارای های گروه هم آهنگ و سازگار باشد بیشتر مورد قبول واقع خواهد شد.


4 – پیشنهاد و پیام در صورتی که از یک منبع مورد اعتماد مردم سرچشمه می‌گیرد بیشتر احتمال مقبول افتادن خواهد داشت.


5 – پیام و پیشنهادی که از طریق وسایل ارتباط جمعی ابلاغ می گردد باید با ملاقات شخصی و گفتگوی مستقیم تأیید و تقویت گردد تا مورد قبول واقع گردد والا در صورت تحقق شرایط دیگر ارتباط تنها بوسیله یکی از دو طریق فوق (وسایل ارتباطی و گفتگوی مستقیم و شخصی) مؤثر نخواهد بود.


6 – اگر پیشنهاد و پیام با عوامل دیگری که با اساس معتقدات رفتار ما سرو کار دارد توام گردد به آسانی موجب تغییر عقیده و رویه خواهد شد. بعبارت دیگر تغییر محیط تغییر عقیده را تسهیل می کند. 


7 – اگر نتایج یک پیشنهاد یا پیام برای مردم روشن شرح داده شود تغییر عقیده و رویه در مردم امکان پذیر خواهد بود ولی اگر مردم را به حال خود بگذاریم که خودشان نتیجه‌‌گیری کنند کار تغییر عقیده در آنها بسیار دشوار خواهد بود.


8 – وقتی رویه یک گروه دوستانه باشد یا وقتی که تنها یک طرز فکر ارائه گردد و یا وقتی یک تغییر عقیده فوری و موقت مورد نظر است در چنین صورت بهتر است که تنها یک طرف قضیه نشان داده شود.


9- ولی وقتی که رویه گروه مورد نظر نامساعد و مخالف باشد و احتمال برود طرف دیگر قضیه را یک منبع دیگر به اطلاع آنها خواهد رسانید در این صورت بهتر است که هر دو طرف قضیه برای آن مردم عرضه گردد.


10 – وقتی نظرات مخالف ولی جالب پشت سر هم ابراز گردد نظری که در آخر همه ابراز می گردد محتملا موثر‌تر خواهد بود.


11 – گاهی نوازش احساسات بیش از هر چیزی در تغییر عقیده و رویه مؤثر است. گاهی اوقات واقعیات و حقایق نفوذشان بیش از هر عامل دیگر است تأثیر هر یک از این دو بستگی دارد به نوع پیام و پیشنهاد چگونگی کیفیات روحی مخاطب.


12 – تهدید قوی بطور کلی کم اثرتر از تهدید ضعیف در تغییر عقیده است.


13 – تغییر عقیده و رویه را مدتی پس از اخذ تماس و برقراری ارتباط بهتر می توان اندازه‌گیری کرد تا اینکه بلافاصله پس از تماس و ملاقات.


14 – کسانی را که شخص علاقه وافر دارد در میان جمع خود به بیند همان ها اشخاصی هستند که احتمال حضورشان در آن جمع از همه کمتر است.


15 – اخبار و اطلاعاتی که از منابع غیر معتمد منتشر می گردد ظاهراً اثری در شنونده ندارد. ولی زمانه آن منابع غیر معتمد را از خاطرها می برد در صورتی که حرف ها و نظرات آنها در اذهان همان شنونده‌ها باقی می ماند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد