درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 05:22   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43758صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 23 تیر 1399 - 07:31
در گفتگو با گارلند استنسل، رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا/ شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق بیشترین اهمیت را دارند
اصل حاکم بر تمامی استراتژی‎ های ارتباطی، صحت را برتر از سرعت می‎ داند. در دنیای امروز که اتکای زیادی به رسانه‎ های اجتماعی دارد، اعتبار شخصی و سازمانی همواره در معرض خطر است. یک اشتباه می‌تواند عواقب بلندمدت و ماندگاری را داشته باشد. صرف‌نظر از موقعیت، راستی‌آزمایی می‌تواند یکی از مهمترین ابزارهای ما در مسیر آمادگی‎‏ مان برای ارائه‎ هر پیام باشد.
  

اشاره


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| همان‌طور که مشاهده کردید در هفته‎ ها و ماه های آتی نیز مقالات زیادی را درباره‎ بحران ویروس کرونا منتشر کردیم، اما مفتخریم که این نقطه‌نظرها را از جانب "گارلند استنسل" رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا دریافت کرده ‎ایم. او اخیراً به‌عنوان رئیس هیئت ‎مدیره‎ انجمن روابط عمومی آمریکا انتخاب شده است.

دشوارترین چالش‌های پیش روی واحدهای روابط عمومی
چیست؟


دشوارترین چالش کنونی آن‎‌ها، ماهیت سیال چرخه‎ اخبار است که شاهد سرازیر شدن توصیه‎ ها، آمارها، هشدارها و سایر اطلاعات با سرعتی فوق‌العاده بالا هستیم.


اصلی‌ترین مسئولیت ما در حوزه‌ ارتباطات، اطمینان از خلق و تحویل پیام ‎های به‎ موقع، سنجیده و مهمتر از همه، صحیح است. باید افراد را به منابع معتبر ارجاع دهیم تا بتوانند اطلاعات موردنیاز خود در سطح کشور و منطقه را در زمان نیاز خود دریافت کنند.

چه افرادی را می‌توان بهترین سخنگوها برای این شکل از پیام‌‎رسانی دانست؟ همکاری نزدیک بازاریاب‎ ها و مسئولان روابط عمومی با جامعه‌ علمی/ پزشکی، چقدر اهمیت دارد؟ در این فرایند، باید از چه متخصصان دیگری استفاده شود؟


نمی‌توان یک توصیه‎ واحد و همسان را برای انتخاب بهترین سخنگو داشت. زیرا این امر به ماهیت سازمان و پروتکل‌های آن برای موقعیت‎ های اضطراری بستگی دارد. صرف‌نظر از شخص سخنگو، باید لحن و محتوای یکنواختی برای پیام‌‎رسانی استفاده شود و در راستای پاسخم به پرسش اول، باید همگی با جامعه‌ علمی/ پزشکی همکاری کنیم، زیرا آن‌ها متخصصانی هستند که آمار و ارقام به‌‎روز و صحیح را در اختیار دارند. همچنین باید سخنان مسئولان منابع انسانی درباره‎ سیاست ‎ها و پروتکل‌های کارکنان و مشاوره ‎های مدیران تسهیلات درباره‎ رویه‎ های کلی هر سازمان نیز شنیده شوند.

شاهد انتقاد رسانه ‎ها از کاخ سفید هستیم که اطلاع‌رسانی آن‎ها درباره‎ ویروس کرونا را «مبهم» می‎دانند. چه اشتباهاتی صورت گرفته‎ و چه استراتژی‌ها/ اصلاحاتی را پیشنهاد می‌دهید؟


شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق از منابع قابل اعتماد، بیشترین اهمیت را دارند. وزارتخانه‌ها و آژانس ‎های دولتی که وظیفه‎ ایمن نگه داشتن مردم را بر عهده دارند، باید از همین اصول بهره بگیرند. هرقدر اطلاعات حقیقی بیشتری ارائه شوند، تصمیمات متوازن‌‎تری اتخاذ خواهند شد و شهروندان آگاه‌تر و آماده‌تری را خواهیم داشت.

در این نمونه، یک مرز باریک میان پیام‌‎رسانی جامع و اغراق‌های هراس‌آفرین وجود دارد. چطور متخصصان روابط عمومی می‌توانند بر روی این مرز حرکت کنند و مطمئن شوند که پیام‌‎های دقیقی را ارسال می‌کنند؟ چه راهکاری را برای غلبه بر این چالش پیشنهاد می‎ دهید؟


اصل حاکم بر تمامی استراتژی‎ های ارتباطی، صحت را برتر از سرعت می‎ داند. در دنیای امروز که اتکای زیادی به رسانه‎ های اجتماعی دارد، اعتبار شخصی و سازمانی همواره در معرض خطر است. یک اشتباه می‌تواند عواقب بلندمدت و ماندگاری را داشته باشد. صرف‌نظر از موقعیت، راستی‌آزمایی می‌تواند یکی از مهمترین ابزارهای ما در مسیر آمادگی‎‏ مان برای ارائه‎ هر پیام باشد.


اگرچه منطقی به نظر نمی ‎رسد اما باید در حین ارتباط با مخاطبان و دلگرمی دادن به آن‎ها، آمادگی لازم برای اتفاقات غیرمنتظره و تحولات آتی را به وجود بیاوریم. به نظر می‌رسد که در این روزها، ثبات هیچ معنایی نداشته باشد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد