درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 03:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43758صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 23 تیر 1399 - 07:31
در گفتگو با گارلند استنسل، رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا/ شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق بیشترین اهمیت را دارند
اصل حاکم بر تمامی استراتژی‎ های ارتباطی، صحت را برتر از سرعت می‎ داند. در دنیای امروز که اتکای زیادی به رسانه‎ های اجتماعی دارد، اعتبار شخصی و سازمانی همواره در معرض خطر است. یک اشتباه می‌تواند عواقب بلندمدت و ماندگاری را داشته باشد. صرف‌نظر از موقعیت، راستی‌آزمایی می‌تواند یکی از مهمترین ابزارهای ما در مسیر آمادگی‎‏ مان برای ارائه‎ هر پیام باشد.
  

اشاره


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| همان‌طور که مشاهده کردید در هفته‎ ها و ماه های آتی نیز مقالات زیادی را درباره‎ بحران ویروس کرونا منتشر کردیم، اما مفتخریم که این نقطه‌نظرها را از جانب "گارلند استنسل" رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا دریافت کرده ‎ایم. او اخیراً به‌عنوان رئیس هیئت ‎مدیره‎ انجمن روابط عمومی آمریکا انتخاب شده است.

دشوارترین چالش‌های پیش روی واحدهای روابط عمومی
چیست؟


دشوارترین چالش کنونی آن‎‌ها، ماهیت سیال چرخه‎ اخبار است که شاهد سرازیر شدن توصیه‎ ها، آمارها، هشدارها و سایر اطلاعات با سرعتی فوق‌العاده بالا هستیم.


اصلی‌ترین مسئولیت ما در حوزه‌ ارتباطات، اطمینان از خلق و تحویل پیام ‎های به‎ موقع، سنجیده و مهمتر از همه، صحیح است. باید افراد را به منابع معتبر ارجاع دهیم تا بتوانند اطلاعات موردنیاز خود در سطح کشور و منطقه را در زمان نیاز خود دریافت کنند.

چه افرادی را می‌توان بهترین سخنگوها برای این شکل از پیام‌‎رسانی دانست؟ همکاری نزدیک بازاریاب‎ ها و مسئولان روابط عمومی با جامعه‌ علمی/ پزشکی، چقدر اهمیت دارد؟ در این فرایند، باید از چه متخصصان دیگری استفاده شود؟


نمی‌توان یک توصیه‎ واحد و همسان را برای انتخاب بهترین سخنگو داشت. زیرا این امر به ماهیت سازمان و پروتکل‌های آن برای موقعیت‎ های اضطراری بستگی دارد. صرف‌نظر از شخص سخنگو، باید لحن و محتوای یکنواختی برای پیام‌‎رسانی استفاده شود و در راستای پاسخم به پرسش اول، باید همگی با جامعه‌ علمی/ پزشکی همکاری کنیم، زیرا آن‌ها متخصصانی هستند که آمار و ارقام به‌‎روز و صحیح را در اختیار دارند. همچنین باید سخنان مسئولان منابع انسانی درباره‎ سیاست ‎ها و پروتکل‌های کارکنان و مشاوره ‎های مدیران تسهیلات درباره‎ رویه‎ های کلی هر سازمان نیز شنیده شوند.

شاهد انتقاد رسانه ‎ها از کاخ سفید هستیم که اطلاع‌رسانی آن‎ها درباره‎ ویروس کرونا را «مبهم» می‎دانند. چه اشتباهاتی صورت گرفته‎ و چه استراتژی‌ها/ اصلاحاتی را پیشنهاد می‌دهید؟


شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق از منابع قابل اعتماد، بیشترین اهمیت را دارند. وزارتخانه‌ها و آژانس ‎های دولتی که وظیفه‎ ایمن نگه داشتن مردم را بر عهده دارند، باید از همین اصول بهره بگیرند. هرقدر اطلاعات حقیقی بیشتری ارائه شوند، تصمیمات متوازن‌‎تری اتخاذ خواهند شد و شهروندان آگاه‌تر و آماده‌تری را خواهیم داشت.

در این نمونه، یک مرز باریک میان پیام‌‎رسانی جامع و اغراق‌های هراس‌آفرین وجود دارد. چطور متخصصان روابط عمومی می‌توانند بر روی این مرز حرکت کنند و مطمئن شوند که پیام‌‎های دقیقی را ارسال می‌کنند؟ چه راهکاری را برای غلبه بر این چالش پیشنهاد می‎ دهید؟


اصل حاکم بر تمامی استراتژی‎ های ارتباطی، صحت را برتر از سرعت می‎ داند. در دنیای امروز که اتکای زیادی به رسانه‎ های اجتماعی دارد، اعتبار شخصی و سازمانی همواره در معرض خطر است. یک اشتباه می‌تواند عواقب بلندمدت و ماندگاری را داشته باشد. صرف‌نظر از موقعیت، راستی‌آزمایی می‌تواند یکی از مهمترین ابزارهای ما در مسیر آمادگی‎‏ مان برای ارائه‎ هر پیام باشد.


اگرچه منطقی به نظر نمی ‎رسد اما باید در حین ارتباط با مخاطبان و دلگرمی دادن به آن‎ها، آمادگی لازم برای اتفاقات غیرمنتظره و تحولات آتی را به وجود بیاوریم. به نظر می‌رسد که در این روزها، ثبات هیچ معنایی نداشته باشد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد