درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 12:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4332صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 23 تیر 1400 - 06:10
مدیریت و دکتر نطقی
دکتر هادی کمره‌ای عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی - روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| تاریخ روابط‌عمومی با تاریخ مدیریت، نقاط اشتراک فراوانی دارد و رابطه اش با مدیر مثل رابطه یک حسابدار با مدیر است. دکتر حمید نطقی معتقد بود سخنی که درباره حکومت ها گفته شده در مورد روابط عمومی نیز درست است: «هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد.»

1. مدیریت نو


روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند. «روابط عمومی از مدیریت جدا نیست و با پیوند معنوی و تزئینی که به عنوان چرخ پنجم ارابه، به تنه برخی موسسات می چسبانند فرق بسیار دارد. این روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون از آن. پس حق داریم که بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.»

2. مسئولیت اجتماعی مدیران


امروزه روشن شده است مدیران و سازمان ها و شرکت ها در مقابل کارکنان، مشتریان و جامعه تعهداتی دارند؛ شاید بیشتر از تعهدات شان در قبال سهامداران. از اینرو پیداست که بحث از روابط عمومی، به عنوان یکی از عنصرهای اساسی فلسفه مدیریت، دیگر جنبه تعارف ندارد. اگر مدیران به مسئولیت بزرگ خود پی نبرده باشند نمی توانند پای در این میدان بگذارند.

3. ارتباط با مدیران و کارکنان


ارتباط موثر نیازمند فرستنده و گیرنده است. در این حوزه، مدیران در مقام گیرنده قرار دارند. درست مانند رادیو، باید مدیران موج فرستنده را خوب میزان کنند. اگر پیامی دریافت نشود درست مثل این است که اساسا فرستاده نشده است. در این صورت، ارتباطی در کار نخواهد بود. اگر مقداری از پیام نرسد و مقداری دریافت نگردد، تداومی در کار ارتباط نخواهد بود و نه کارکنان و نه مدیران هیچ یک نمی توانند روی آن حساب کنند ...
 

4. روابط عمومی حقیقی


دکتر نطقی روابط عمومی را به سه نوع روابط عمومی تنبل (تکرارکار)، تشریفاتی (بله قربان گو) و روابط عمومی حقیقی تقسیم کرده است. ایشان معتقدند روابط عمومی حقیقی، مدیر را تحقیر نمی کند و آبروی او را نمی ریزد. مدیر هم مطمئن است که روابط عمومی در مسایل مختلف طرف او را دارد.

امروزه شیوه های مدیریت به ارزش های انسانی بیش از پیش توجه نموده و مساعی مدیران در معمولی داشتن رفتار عادلانه و سخاوتمندانه نسبت به کارکنان قرین موفقیت بوده است.


روابط عمومی متکی به فلسفه مترقی و انسانی مدیریت نو است که بدون ایمان به دموکراسی جز قالب تهی از آن به جای نمی ماند. از این جهت است که بررسی روح دموکراسی در اداره امور از مهمترین اشتغالات پژوهشگران روابط انسانی است. روابط عمومی می خواهد موسسات را باصطلاح مبدل به «خانه های شیشه ای» سازد. یعنی کوشش آن متوجه این هدف است که از ارتباطات مشکوک و تاریک دور شود، در هر اقدامی هدف روشن باشد و وسایل وصول بدان قابل ارائه به خودی و بیگانه. این روشنائی را با پخش اطلاعات می توان افزود. اطلاعات، هدف ها را روشن خواهد کرد. همه چیز شفاف خواهد شد و اعمال «حسن نیت» ممکن خواهد گشت.

 

 

 






 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد