درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 22:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42886صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 12:40
روابط عمومی‌ و رسالت فراموش شده در دستگاه اجرایی
طیبه‌سادات سعادتی‌نیک - روابط عمومی باید این هنر را داشته باشد که بین رسانه و مدیر ارتباط مناسبی ایجاد کند که خروجی آن اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و بهبود وضعیت دستگاه در خدمات‌رسانی به جامعه باشد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  27 اردیبهشت ماه در تقویم به روز «روابط‌عمومی و ارتباطات » نام گرفته و این نامگذاری نشاندهنده اهمیت و جایگاه روابط عمومی در سازمان است.
 
 روابط عمومی پل بین رسانه و سازمان در صورتی می‌تواند موفق باشد که ساختار و تشکیلات آن در سازمان به خوبی تعریف شده و مورد توجه قرار گرفته باشد در غیر این صورت ضعف در ساختار باعث می‌شود وقتی یک رسانه نقد می‌کند یا روابط عمومی تشخیص ندهد از مدیر بخواهد پاسخ دهد یا اگر هم تشخیص دهد در دستگاه خود جایگاهی برای رسیدگی به موضوع نداشته باشد.
 
 در حالی که روابط عمومی و رسانه به عنوان دو حوزه مهم در نظام ارتباطی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و پویایی هر یک به هم افزایی و تعامل مشترک با یکدیگر بستگی دارد اما در بسیاری از ادارات کهگیلویه این پست مهم سازمانی به واقعیتی فراموش شده تبدیل و کار آنها به نصب و تعویض بنر و پلاکارد و ارسال پیام تبریک و تسلیت خلاصه شده و اگر هم خبری باشد معمولا کلیشه‌ای و تشریفاتی است.
 
 آشنایی و شناخت دقیق از کارکرد رسانه از ویژگی‌های یک روابط عمومی خوب است و یک روابط عمومی باید آگاه باشد که ارتباط متقابل و مستمر روابط عمومی و رسانه علاوه بر ارتقای عملکرد هر یک از حوزه‌ها پیوند مردم و مسؤولان و بهبود مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات را به دنبال دارد.
 
 روابط عمومی موفق بیش از پیش به اهمیت رسالت خطیر رسانه باید واقف باشد و در ایجاد حسن رابطه با آنها کوتاهی نکند. علاوه بر این پورتال سازمان ولو در چند سطر غیر حرفه‌ای باید به روز رسانی شود.
 
 اما در سایه بی‌توجهی مدیران سازمان‌ها به نقش روابط عمومی نیروی متخصص در این حوزه بکار نمی‌گیرند و بدنه روابط عمومی معمولا از نیروی توانمند خالی است. به روز نبودن پورتال‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب توسط بسیاری از روابط عمومی‌های شهرستان یا به دلیل نداشتن روابط عمومی فعال و خبره است یا مسؤولانی که اعتقادی به اطلاع‌رسانی ندارند.
 
 در بسیاری از ادارات هم روابط عمومی با نگاه بلوف‌زنی، بزرگ کردن خدمات و وظیفه ذاتی مدیر و برجسته کردن خوبی‌ها تنها در قبال مدیریت سازمان متبوع خود به ریاکاری می‌پردازد و این نگاه باعث می‌شود نیمی از وظیفه خود را نبیند؛ در واقع می‌توان گفت مردم‌داری را فراموش کرده و صرفا به مدیرداری روی می‌آورند.
 
 بر خلاف روابط عمومی‌هایی که از رسانه انتظار دارند فقط خوبی‌های سازمان را انعکاس دهند و بر ضعف‌ها و مشکلات سرپوش بگذارند روابط عمومی‌هایی هم هستند که نقش نظارتی رسانه و تلاش برای اطلاع‌رسانی دقیق به دنبال دسترسی به اطلاعات صحیح و نقد مسایل را به خوبی درک می‌کنند.
 
 روابط عمومی فرمانداری اگرچه در اطلاع‌رسانی رویدادهای خبری این دستگاه اجرایی ضعیف عمل می‌کند اما با نگاه درست به شیوه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها هرگز خواستار بولد کردن خدمات و یا منع رسانه از نقد کردن نیست، هیچ گاه از نقد رسانه هراس ندارد و از عملکرد رسانه منعکس کننده مشکلات آشفته نمی‌شود.
 
 البته در شهرستان کهگیلویه روابط عمومی‌های فعالی هم وجود دارد که به خاطر آشنایی ذاتی با کار خبری و شناخت جایگاه رسانه وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و همین ارتباط دو سویه با رسانه‌ها مدیر سازمان را به موفقیت می‌رساند.
 
 به طور مثال دستگاه آموزش و پرورش اگر سال‌های پیاپی به مقام‌های برتر دست می‌یابد عامل اصلی آن بی‌شک روابط عمومی کارآمدی است که با رسانه‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد.
 
 این قضیه در هندبال فرازبام نیز مشهود است روابط عمومی این باشگاه در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و اخبار این ورزش از ظرفیت رسانه‌های تأثیرگذار به خوبی استفاده می‌کند.
 
 با توجه به اینکه روابط عمومی در ارائه محتوا ارزش خبری و شهرت و عنصر چه کسی را برجسته می‌کنند رسانه باید با توجه به کارکرد خود به ارزش خبری برخورد و عنصر خبری چرا و چگونه اهمیت دهند و ترمز چالش خطرناک برجسته کردن خوبی‌ها و نادیده گرفتن ضعف‌ها و مشکلات باشد.
 
 در پایان ذکر این نکته لازم است؛ تا زمانی که تغییرات اساسی در چارت سازمانی، اصلاح رویکردها، بکارگیری نیروی متخصص و ابزار و امکانات به روز و حرفه‌ای و سواد رسانه‌ای در روابط عمومی ایجاد نشود مسؤول نمی‌تواند روابط عمومی را بازوی توانمند و مشاور خود بداند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد