درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42153صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 5 فروردین 1399 - 09:18
برقراری ارتباط در عصر بحران کروناویروس
در شرایط سریع و نامشخص، بسیاری از رهبران با سؤالاتی روبرو هستند که حتی ممکن است پاسخی برای آنها نداشته باشند. من به عنوان کسی که ارتباطات بحرانی را مطالعه می کند، به طور منظم به دانشجویان و مشتریانم می گویم که شما باید در تمام طول بحران، با حوزه های اصلی خود ارتباط برقرار کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در شرایط سریع و نامشخص، بسیاری از رهبران با سؤالاتی روبرو هستند که حتی ممکن است پاسخی برای آنها نداشته باشند. من به عنوان کسی که ارتباطات بحرانی را مطالعه می کند، به طور منظم به دانشجویان و مشتریانم می گویم که شما باید در تمام طول بحران، با حوزه های اصلی خود ارتباط برقرار کنید. حتی اگر هنوز سعی در درک وسعت مشکل دارید، صادقانه و گشاده برای حفظ اعتبار تلاش کنید. با همدلی به اوضاع نزدیک شوید و تا حد امکان شفاف باشید.


مرحله 1: تشکیل یک تیم برای ارتباطات متمرکز
ارتباطات غیر متمرکز در سازمانهای بزرگ و پیچیده قابل درک و حتی مطلوب است. اما در شرایط اضطراری، به تیم پاسخگوی بحران نیاز دارید. در حالت ایده آل این تیم ها باید کوچک، پنج تا هفت نفر باشند. شما باید عضو تیم رهبری باشید، همچنین شخصی از روابط عمومی شرکت، یک مدیر اجرایی، نماینده منابع انسانی و یک متخصص در زمینه نگرانی و اظطراب.

 

 این تیم باید:
- مرتباً با هم ملاقات کنید تا بتوانید وضعیت را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.
- منبع اصلی اطلاعات در مورد بحران باشید.
- اعضای تیم را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
- تا حد امکان شفاف باشید. آنچه می دانید، آنچه نمی دانید و منابع اطلاعاتی خود را توضیح دهید.
- موجز باشید. پیام های طولانی و مبهم نوشته شده توسط متخصصان بهداشت یا حقوقدانان به راحتی درک نمی شوند.


مرحله 2: با کارمندان ارتباط برقرار کنید
کارمندان مهمترین سفیران جامعه هستند. اگر آنها آگاه نباشند و نفهمند چه اتفاقی می افتد، ارتباطات خارج از سازمان دشوارتر خواهد شد. شرکت باید وضعیت را برای کارمندان توضیح دهد، ذهن همه را راحت کند نا به آینده امیدوار باشد.

مطالعات نشان داده است که بویژه رهبران نقش ویژه ای در کاهش اضطراب کارمندان دارند. در مورد ارتباطات بحران، نمی دانید شنیدن صدای رهبر چه زنده و چه از طریق ایمیل، پیام های تلفنی یا رسانه های اجتماعی چقدر مهم است.

برای برقراری ارتباط با کارمندان، سازمان ها باید:
- اطلاعات را مرتب در اختیار کارمندان قرار دهید.
- نحوه تصمیم گیری درباره موضوعاتی از جمله مسافرت، کار از خانه و غیره را توضیح دهید.
- هر روز با کارمندان ارتباط برقرار کنید.
- سعی کنید اطلاعات را به موقع ارائه دهید.

مرحله سوم: به طور منظم با مشتریان ارتباط برقرار کنید
- روی آنچه که برای مشتری مهم است تمرکز کنید. به عنوان مثال، یادداشت مدیرعامل را به مشتریان ارسال کنید که مثلا روش های پیشرفته نظافت یا ارائه خدمات را شرح می دهد.


- در صورت امکان تسکین دهید. این حرکت بر اطمینان مشتریان فعلی و همچنین آوردن افراد جدید ثمربخش و مفید است.


- به جای تلاش برای ایجاد فرصت های فروش، بر همدلی متمرکز شوید. شرکتها باید در استراتژیهای تبلیغاتی خود بازنگری کنند تا هماهنگی بیشتری با جانباختگان فعلی داشته باشند.

 

مرحله 4: با سهامداران ارتباط برقرار کنید
کروناویروس در دو هفته گذشته نوسانات شدیدی در بازارهای مالی ایجاد کرده و به اغما فرو برده است.
 

لذا
- در برقراری ارتباط با چالش های کوتاه مدت شفاف باشید.
- از بحران به عنوان فرصتی برای تقویت اصول بلند مدت شرکت استفاده کنید.

علاوه بر این، شما باید در مورد جلسه سالانه خود و تدوین برنامه های ارتباطی، از جمله ارتباط با سهامداران توجه کنید.

مرحله 5: با انجمن ها ارتباط برقرار کنید
اتفاقاتی که در سازمانهای اطراف کروناویروس رخ می دهد همه افراد و جوامع اطراف خود را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. حداقل سازمانها باید تمام تلاش خود را بکنند تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات آنها تأثیر منفی بر اعضای جامعه نمی گذارد، اما شما همچنین می توانید در مورد بحران به عنوان زمانی برای تقویت روابط با جوامع محلی که در آن فعالیت می کنید فکر کنید:

- تأمین منابعی مانند تمیز کردن لوازم یا مواد غذایی برای افراد قرنطینه.
- ارائه اطلاعات به رسانه های محلی برای کمک به آرام کردن جوامع و در عین حال افزایش اعتبار سازمان شما.
- ارائه شفافیت درمورد آنچه در درون شرکت اتفاق می افتد و نه اینکه سکوت کنید.

همچنین می توانید راه های کمک به جامعه محلی، ملی یا جهانی خود را در یک بحران به اشتراک بگذارید.

هنگام برخورد با عدم اطمینان، رهبران باید از منظر مخاطبان به ارتباطات نگاه کنند و به جای ترس از انجام کار اشتباه، نسبت به آنها همدلی داشته باشند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد