شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروزه شرکتها دائماً تحت فشار برای نوآوری و رشد قرار می گیرند. برای رسیدن به این اهداف، آنها باید راهی موثر برای اجرای استراتژی های خود پیدا کنند. با این وجود، در بسیاری از سازمان ها شکاف بین تدوین استراتژی و اجرای موفق آن وجود دارد. مدیریت نمونه کارهای پروژه (PPM) به کمک کردن این فاصله کمک می کند.
مدیریت نمونه کارهای پروژه (PPM) می تواند به بستن شکاف بین برنامه استراتژیک سازمان و اجرای آن کمک کند. در حقیقت، به یاد داشته باشید که اجرای برنامه استراتژیک برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی ضروری است.
اجرای استراتژی
مدیریت نمونه کارها یک روش مدیریتی یک یا چند پرتفوی است که هدف آن دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان است. در واقع، این برنامه ای برای پیوند دادن پروژه ها، برنامه ها و اوراق بهادار با استراتژی سازمانی است. از آنجا که سازمان ها با ایجاد ابتکارات استراتژیک، استراتژی های خود را اجرا می کنند، آنها باید وسیله ای برای اجرای استراتژی سازمان شوند.
مدیریت پیچیدگی ها
مدیریت پرتفوی پروژه (PPM) به مدیریت پیچیدگی های چند پروژه کمک می کند. در حقیقت، این هدف برای کمک به سازمان در دستیابی به این مزیت رقابتی از طریق اجرای استراتژی تجاری و تعادل اوراق بهادار است. در حقیقت، اجرای استراتژی و پرتفوی، ارزش را به حداکثر می رساند و استفاده پایدار از منابع شرکت را تضمین می کند.
تعیین اهداف و فواید
مدیریت نمونه کارهای پروژه (PPM) یک رویکرد مدیریتی را نشان می دهد. در حقیقت، فقط به تکنیکها، ابزارها و روشها توجه نمی شود بلکه شامل جنبه هایی در مورد نحوه اجرای PPM است. علاوه بر این، تعیین اهداف و فواید پرتفوی قبل از انتخاب هر پروژه برای تحقق اهداف کلی شرکت بسیار مهم است.
یادت باشه
مدیریت عالی یک شرکت استراتژی را ایجاد می کند. سپس به پایین سطح نمونه کارها و در نهایت به سطح پروژه استمرار می یابد. اصولاً، بقای سازمانی به جریان ثابت و موفق محصولات جدید بستگی دارد. مهمترین اهداف PPM اجرای مؤثر استراتژی سازمانی از طریق نمونه کارهای پروژه ها و بهبود ارزش بلند مدت نمونه کارها است.
منبع: Francesco Pecoraro
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|