درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 09:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41251صفحه نخست » یکشنبه، 8 دی 1398 - 23:33
روزنامه‌نگاری عینی‌گرایی است
استاد دانشکده ارتباطات معتقد است بتن اصلی روزنامه‌نگاری عینی گرایی است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استاد دانشکده ارتباطات معتقد است بتن اصلی روزنامه‌نگاری عینی گرایی است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
 
 مجید رضاییان در کارگاه آموزشی سبک های نوین خبر نویسی گفت: روزنامه نگاری ۳ مفهوم دارد، رویداد، تصویر و اندیشه.
 
 وی ادامه داد: فرم های روزنامه نگاری شامل خبر، گزارش خبری (توصیفی، تحلیلی و تحقیقی)، مصاحبه، گزارش، یادداشت و سرمقاله، مقاله یا نقد و همچنین سه فرم مکمل عکس و فیلم، طرح و کاریکاتور، و طنز و فرم عمومی که تیتر است. یعنی همه فرم ها دارای تیتر هستند در واقع تیتر یک فرم عمومی برا همه این فرم ها است.
 
 به گزارش ایسنا، این نویسنده و روزنامه نگار در توضیح فرم طنز عنوان کرد: وقتی نمی توانی حرف بزنی به طنز رو می آوری!
 
 روزنامه نگار باید عینی گرا باشد
 این مدرس دانشگاه با تاکید بر دو جمله "توجیه ممنوع" و "کارت را بلد باش"، اظهار کرد: مصاحبه بر دو نوع خبری و عمقی است که مصاحبه خبری بر مبنای information بوده و به کسب اطلاعات (obtain Knowledge) می پردازد و در مقابل مصاحبه عمقی به اخذ نظرات از کارشناس می پردازد.
 
 رضاییان تاکید کرد: بتن اصلی روزنامه نگاری عینی گرایی (objective) است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
 
 عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: روزنامه نگاری از سه مفهوم رویداد (جهان بیرون)، تصویر (imaging) و اندیشه (کشف و نه کسب از جهان درون) تغذیه می کند.
 
 خبرنگار ضبط صوت یا ربات نیست
 وی با طرح این سوال که داستان یعنی چه؟ توضیح داد: در واقع Story یا داستان گره افکنی و گره گشایی دارد. همه روزنامه نگاری بر مبنای story است و باید بدانیم که پایه بسیار مهم است. حساس ترین قسمت داستان گره می خورد و بعد گره باز می شود.
 
 مجید رضاییان با بیان اینکه روزنامه نگاران مسئول تر هستند، افزود: هیچ دری به روی خبرنگار بسته نیست لذا باید سعی کنیم تمام عناصر خبری را کامل کنیم و البته فراموش نکنیم که خبرنگار ضبط صوت یا ربات نیست.
 
 خبر تابع اصل اطلاعات است
 این روزنامه نگار باسابقه ضمن اشاره به اینکه رویداد برابر با خبر نیست، گفت: اما یک رویداد ممکن است و می تواند ۱ یا ۵ خبر به شما بدهد. خبر تابع یک اصل است و آن اصل نیز اطلاعات است، خبرنگار در خبر راوی بوده و همچنین کلید واژه خبر information است.
 
 مدرس کارگاه سبک های نوین خبر نویسی عنوان کرد: خبر نقل قولی تابع اطلاعات و مصاحبه خبری تابع شخص و شهرت است. در حقیقت خبر نقل قولی ارائه مستقیم است.
 
 به گزارش خود رنگ و حال بدهید
 وی تصریح کرد: از بالای خبر تا پایین خبر به اطلاعات خود پیشینه بدهید و یا جزئیات را توصیف کنید که خبر مقداری نرم شود. همچنین به گزارش رنگ (color) و حال بدهید تا مردم از آن خسته و زده نشوند.
 
 عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات خاطرنشان کرد: سخت ترین ولی زیباترین نوع خبر که می تواند خبرنگار را به سطح یک خبرگزاری های دنیا برساند تحلیلی است که شامل واژه ها و عباراتی مثل همچنین، از سوی دیگر، با این وجود (وقتی یک تغایر مطرح می شود ولی تضاد نیست)؛ در حالی که، (وقتی اطلاعات شما با پاراگراف قبلی در تضاد بود(مطلقا)؛ در حقیقت برای رد اطلاعات از در حالی که استفاده می شود.
 
 به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی سبک های نوین خبر نویسی با حضور دکتر مجید رضاییان به همّت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر برگزار شد.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد