درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:29   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41251صفحه نخست » یکشنبه، 8 دی 1398 - 23:33
روزنامه‌نگاری عینی‌گرایی است
استاد دانشکده ارتباطات معتقد است بتن اصلی روزنامه‌نگاری عینی گرایی است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استاد دانشکده ارتباطات معتقد است بتن اصلی روزنامه‌نگاری عینی گرایی است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
 
 مجید رضاییان در کارگاه آموزشی سبک های نوین خبر نویسی گفت: روزنامه نگاری ۳ مفهوم دارد، رویداد، تصویر و اندیشه.
 
 وی ادامه داد: فرم های روزنامه نگاری شامل خبر، گزارش خبری (توصیفی، تحلیلی و تحقیقی)، مصاحبه، گزارش، یادداشت و سرمقاله، مقاله یا نقد و همچنین سه فرم مکمل عکس و فیلم، طرح و کاریکاتور، و طنز و فرم عمومی که تیتر است. یعنی همه فرم ها دارای تیتر هستند در واقع تیتر یک فرم عمومی برا همه این فرم ها است.
 
 به گزارش ایسنا، این نویسنده و روزنامه نگار در توضیح فرم طنز عنوان کرد: وقتی نمی توانی حرف بزنی به طنز رو می آوری!
 
 روزنامه نگار باید عینی گرا باشد
 این مدرس دانشگاه با تاکید بر دو جمله "توجیه ممنوع" و "کارت را بلد باش"، اظهار کرد: مصاحبه بر دو نوع خبری و عمقی است که مصاحبه خبری بر مبنای information بوده و به کسب اطلاعات (obtain Knowledge) می پردازد و در مقابل مصاحبه عمقی به اخذ نظرات از کارشناس می پردازد.
 
 رضاییان تاکید کرد: بتن اصلی روزنامه نگاری عینی گرایی (objective) است و روزنامه نگار نیز باید عینی گرا باشد.
 
 عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: روزنامه نگاری از سه مفهوم رویداد (جهان بیرون)، تصویر (imaging) و اندیشه (کشف و نه کسب از جهان درون) تغذیه می کند.
 
 خبرنگار ضبط صوت یا ربات نیست
 وی با طرح این سوال که داستان یعنی چه؟ توضیح داد: در واقع Story یا داستان گره افکنی و گره گشایی دارد. همه روزنامه نگاری بر مبنای story است و باید بدانیم که پایه بسیار مهم است. حساس ترین قسمت داستان گره می خورد و بعد گره باز می شود.
 
 مجید رضاییان با بیان اینکه روزنامه نگاران مسئول تر هستند، افزود: هیچ دری به روی خبرنگار بسته نیست لذا باید سعی کنیم تمام عناصر خبری را کامل کنیم و البته فراموش نکنیم که خبرنگار ضبط صوت یا ربات نیست.
 
 خبر تابع اصل اطلاعات است
 این روزنامه نگار باسابقه ضمن اشاره به اینکه رویداد برابر با خبر نیست، گفت: اما یک رویداد ممکن است و می تواند ۱ یا ۵ خبر به شما بدهد. خبر تابع یک اصل است و آن اصل نیز اطلاعات است، خبرنگار در خبر راوی بوده و همچنین کلید واژه خبر information است.
 
 مدرس کارگاه سبک های نوین خبر نویسی عنوان کرد: خبر نقل قولی تابع اطلاعات و مصاحبه خبری تابع شخص و شهرت است. در حقیقت خبر نقل قولی ارائه مستقیم است.
 
 به گزارش خود رنگ و حال بدهید
 وی تصریح کرد: از بالای خبر تا پایین خبر به اطلاعات خود پیشینه بدهید و یا جزئیات را توصیف کنید که خبر مقداری نرم شود. همچنین به گزارش رنگ (color) و حال بدهید تا مردم از آن خسته و زده نشوند.
 
 عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات خاطرنشان کرد: سخت ترین ولی زیباترین نوع خبر که می تواند خبرنگار را به سطح یک خبرگزاری های دنیا برساند تحلیلی است که شامل واژه ها و عباراتی مثل همچنین، از سوی دیگر، با این وجود (وقتی یک تغایر مطرح می شود ولی تضاد نیست)؛ در حالی که، (وقتی اطلاعات شما با پاراگراف قبلی در تضاد بود(مطلقا)؛ در حقیقت برای رد اطلاعات از در حالی که استفاده می شود.
 
 به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی سبک های نوین خبر نویسی با حضور دکتر مجید رضاییان به همّت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر برگزار شد.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد