درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 02:07   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41152صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 1 دی 1398 - 15:01
به همت مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات؛ فونت فناوری رونمایی شد
رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد: «فونت (قلم) اختصاصی وزارت ارتباطات تحت عنوان فونت «فناوری» رونمایی و آماده بهره‌برداری شد.»
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد: «فونت (قلم) اختصاصی وزارت ارتباطات تحت عنوان فونت «فناوری» رونمایی و آماده بهره‌برداری شد.»
 
 به گزارش شارا، سید جمال هادیان با اعلام این خبر گفت: طراحی قلم اختصاصی بخشی از پروژه طراحی و اجرای هویت بصری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از مکعب‌های پازل‌ هویت بصری است که به تدریج تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.
 
 وی افزود: سازمان‌هایی که دارای اهداف مشخص و چشم‌انداز روشنی هستند حتماً برای خود هویت بصری طراحی می‌کنند که یکی از حلقه‌های این هویت بصری داشتن یک ‌قلم اختصاصی است.
 
 هادیان ادامه داد: در مجموع فرایندها و فعالیت‌هایی که برای هویت بصری وزارت ارتباطات با مسؤولیت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انجام شد، از سال گذشته طراحی قلم اختصاصی در دستور کار قرار گرفت.
 
 رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تصریح کرد: در همین راستا پس از مشورت با تعدادی از هنرمندان طراح قلم که تعدادشان هم در ایران از انگشتان یکدست تجاوز نمی‌کند، سرانجام استاد مسعود سپهر، استاد دانشکده هنرهای زیبا و نایب‌رئیس انجمن گرافیک ایران که در سابقه کاری خود طراحی چند قلم (فونت) را دارد برای این پروژه انتخاب شد.
 
 هادیان خاطرنشان کرد: در مرحله اول طراحی برداشت‌های محیطی انجام شد و بر همین اساس بازدید از اماکن، رجوع به دست‌نوشته‌ها و تابلوهای قدیمی به‌عنوان یک عنصر و نشانه‌ای برای طراحی قلم (فونت) در دستور کار قرار گرفت؛ اما برداشت‌ محیطی به نقطه مطلوبی نرسید.
 
 وی در ادامه گفت: بنابراین با توجه به اهداف و رسالت‌های وزارت ارتباطات، قلم‌هایی پیشنهاد شد که پس از چند بار تعدیل و اصلاح در نهایت با توجه به ویژگی‌ها و کارکردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قلمی متناسب آماده شد که به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فونت «فناوری» نام‌گذاری شد.
 
 رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات افزود: این قلم در دو نسخه ضخیم و نازک آماده بهره‌برداری شده و امروز آماده بهره‌برداری بوده و هم‌اکنون از طریق این لینک برای عموم قابل دریافت است.
 
 هادیان ادامه داد: البته استفاده از قلم اختصاصی لزوماً به معنای کاربرد آن در همه اجزای سازمان نیست. این قلم در حقیقت شخصیت تبلیغی، ترویجی، مناسبتی و مراسمی محسوب می‌شود و ممکن است گونه‌هایی از آن در آینده برای نگارش هم در سایت و نامه‌نگاری‌ها استفاده شود ولی فعلاً کاربرد قلم فناوری در نگراش و نامه‌نگاری‌های سازمان استفاده نمی‌شود.
 
 رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در ادامه با بیان اینکه با ورود فناوری یکی از دغدغه‌های همیشگی بحث رسم‌الخط، ویرایش و نگارش و حفاظت از زبان فارسی در فضای مجازی بوده است، گفت: تصمیم داریم در ادامه این مسیر تعدادی از فونت‌های استاندارد شده فارسی را حداکثر تا ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات معرفی کنیم که امیدواریم سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی اعم از موبایل، تبلت، رایانه و... در آینده به‌جای استفاده از فونت‌های عربی که به‌ عنوان پیش‌فرض در دستگاه‌ها قرار می‌گیرد از قلم‌های استاندارد فارسی استفاده کنند.
 
 وی افزود: ما تعداد زیادی قلم فارسی داریم اما این قلم‌ها برای استفاده در فضای مجازی استانداردسازی نشده‌اند و ممکن است اشکالاتی به لحاظ اعراب، اندازه کشش‌ها، خوانایی و... داشته باشند که تلاش می‌کنیم در ادامه رونمایی از فونت یا قلم «فناوری اطلاعات»، قلم‌های استاندارد در فضای مجازی را هم در اوایل سال آینده معرفی کنیم تا قدمی در حمایت از رسم‌الخط زبان فارسی در فضای مجازی برداریم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد