درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 13:48   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41080صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 23 آذر 1398 - 15:43
شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند
محمد مظفرخرمی مدیرروابط عمومی بیمه آسیا - با وجود اهمیت صنعت بیمه برای جامعه، رویکرد افراد به استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای چندان گسترده نیست و این پوشش‌ها غالباً در چارچوب حمایت‌های دولتی یا براساس قوانین اجباری، خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عقیده کارشناسان، مهم‌ترین اقدام برای حل این مشکل، افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از ماهیت بیمه و کیفیت ارائه خدمات آن است، که این امر از طریق فرایند «آموزش بیمه» تحقق می یابد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با وجود اهمیت صنعت بیمه برای جامعه، رویکرد افراد به استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای چندان گسترده نیست و این پوشش‌ها غالباً در چارچوب حمایت‌های دولتی یا براساس قوانین اجباری، خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عقیده کارشناسان، مهم‌ترین اقدام برای حل این مشکل، افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از ماهیت بیمه و کیفیت ارائه خدمات آن است، که این امر از طریق فرایند «آموزش بیمه» تحقق می یابد.


«آموزش بیمه» را می‌توان به عنوان فرآیندی در نظر گرفت که در آن، دانش و آگاهی مصرف‌کنندگان در ارتباط با؛ 1ـ خدمات و مفاهیم بیمه ای و مالی 2ـ ریسک‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند به گونه‌ای که آنها بتوانند انتخاب صحیح و درک درستی از دریافت پوشش‌های بیمه ای داشته باشند. هدف از آموزش مشتریان بیمه، فراهم آوردن دانش و مهارت برای افراد و خانواده‌ها است تا توانایی آنها را در مدیریت ریسک، بهبود ببخشند.

 

 این موضوع هم برای افزایش تقاضا در بازار بیمه و هم برای افزایش تنوع محصولات بیمه ای اهمیت دارد. به عبارت دیگر، به واسطه آموزش، تقاضا برای محصولاتی که نیازهای مصرف‌کنندگان را بهتر برآورده می‌کند افزایش می‌یابد و در نتیجه، آنها از شرکت‌های بیمه می‌خواهند که محصولات و خدمات جدیدتری ارائه کنند. این روند، رقابت در بازار مالی بیمه را بهبود می بخشد.

 

 آموزش همچنین سبب می‌شود، مصرف‌کنندگان در برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌بندی درآمدها و هزینه‌ها و همچنین مدیریت پس‌انداز مالی، کارآمدتر شوند. در این راستا برگزاری کارگاه های آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی و همچنین مفاهیم ریسک و خطر برای افراد جامعه و بالاخص جوانان، ضروری است تا آنها از بینش و درک کافی برای پذیرش خرید محصولات بیمه ای برخوردار شوند.


در این حال، آموزش نیروی انسانی در صنعت بیمه نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر آگاهی کارکنان و کارشناسان از محصولات بیمه‌ای و فرآیند بیمه‌گری افزایش پیدا کند، این ویژگی سبب می‌گردد سطح اعتماد و اطمینان مصرف‌کنندگان به شرکت‌های بیمه بالا برود. از سوی دیگر، صاحب نظران معتقدند آینده فعالیت صنعت بیمه در گرو سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در فن‌آوری‌های نوظهور و همچنین ارائه خدمات با کیفیت به مصرف‌کنندگان است و رقابت در صنعت بیمه به شدت تحت تأثیر این شرایط قرار خواهد گرفت و شرکت‌های بیمه از طریق انتخاب درست ریسک و افزایش کارایی، از یکدیگر متمایز خواهند شد. لذا در این شرایط است که کیفیت فرآیند آموزش در شرکت‌های بیمه، تعیین‌کننده خواهد بود چرا که آموزش نیروی انسانی برای یک شرکت بیمه، تأثیر خیره‌کننده‌ای در شناسایی ریسک‌ها، کاهش خسارت‌ها به حداقل ممکن و افزایش کارایی آن شرکت، دارد. بنابراین می‌توان گفت، آموزش یک سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست!

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد