درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40686صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 11 شهریور 1400 - 15:32
چطور یک دروغگو را تشخیص دهیم؟
از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟ پروفسور ریچارد وایزمن، روان‌شناس، پژوهشی انجام داده تا نشانه‌های دروغگویی را پیدا کند و به نتایج جالبی رسیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟ پروفسور ریچارد وایزمن، روان‌شناس، پژوهشی انجام داده تا نشانه‌های دروغگویی را پیدا کند و به نتایج جالبی رسیده است.

او توصیه‌های خود را برای تشخیص دروغگو‌ها در میان گذاشته است.

از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟

اولین مشارکت جمعی در پژوهش ریچارد، آزمون حقیقت‌سنجی مگا لب بود. رابین دی، روزنامه‌نگار کهنه‌کار دو بار از فیلم مورد علاقه‌اش حرف می‌زند.

او یک بار حقیقت را می‌گوید اما بار دیگر دروغ‌ می‌گوید. هر دوی این فیلم‌ها در برنامه زنده پخش شد و از تماشاگران خواسته شد که تماس بگیرند و حدس بزنند در کدامیک از این فیلم‌ها رابین حقیقت را می‌گوید. این امر به ریچارد و گروه پژوهش اجازه ‌داد تا به نشانه‌هایی که بیشتر آدم‌ها برای شناختن دروغگو‌ها استفاده می‌کنند، پی ببرند.


۱. به دروغگو نگاه نکنید فقط صدایش را بشنوید


روشن شد که افراد با شنیدن نسخه صوتی یا خواندن متن نوشتاری بهتر می‌توانند دروغ را تشخیص دهند. آنهایی که برنامه را از تلویزیون تماشا کردند سخت‌تر توانستند دروغ را دریابند. چون نشانه‌های بصری، حواس ما را از آنچه گفته می‌شود، پرت می‌کند و دروغ‌گو‌های حرفه‌ای زبان بدن خود را آسان‌تر از صدای‌شان کنترل می‌کنند.

 

پس اگر می‌خواهید دروغگو را شناسایی کنید، به او نگاه نکنید. به آنچه می‌گوید گوش کنید و اینکه چگونه آن را بیان می‌کند. اگر می‌خواهید راست را از ناراست تشخیص دهید بهتر است به جای تلویزیون و ویدئو با رادیو دمخور باشید.


۲. حواس‌تان به حذف ارجاعات شخصی باشد


افراد وقتی دروغ می‌گویند ارجاعات شخصی را جا می‌اندازند، مثل به من، مال من، من، مرا.


۳. دروغگو‌ها کم حرف می‌زنند


شاید برای اینکه کمتر احتمال داشته باشد مشت‌شان باز شود، کمتر حرف می‌زنند. رابین دی وقتی دروغ گفت نصف زمانی که راست گفت حرف زد.


۴. به وقفه‌های پس از پرسش‌ها توجه کنید


افراد وقتی دروغ می‌گویند تأخیر بیشتری در پاسخگویی دارند یعنی مدت زمانی که بین پایان پرسش و شروع پاسخ فاصله می‌افتد.


۵. دروغگو‌ها کمتر احساساتی می‌شوند یا به هیجان می‌آیند


در دروغ گفتن احساس و عاطفه کمتری وجود دارد.


۶. توجه بیشتری به نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین‌ها داشته باشید


غم‌انگیز است اما ریچارد دریافت که نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین افراد در اطراف ما بیشتر از دیگران احتمال دارد که ما را فریب دهند. افرادی که بیست سال است با هم دوست یا شریک زندگی هستند خیلی با اطمینان از تشخیص دروغگویی طرف مقابل می‌گویند اما در حقیقت خیلی هم در تشخیص آن ضعیف هستند. هرچه بیشتر کسی را بشناسید، برای آنها آسان‌تر است که به شما دروغ بگویند و شما نفهمید.

منبع: بی سی
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد