شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از چالش های مهم در زمینه برگزاری رویدادهای روابط عمومی، یافتن و ارایه معیاری مناسب برای انتخاب سخنرانان حرفه ای، کیفیت، کمیت و نحوه ارایه سخنرانی ها، انتخاب موضوع، زمان و مکان مناسب، جمعیت مناسب، حامیان مالی، تشریفات مناسب و به طور کلی مدیریت، برنامه ریزی و هماهنگی است. آنچه که بیش از همه - با توجه به تحولات صورت گرفته در الگوی آموزشی روابط عمومی، نتایج نظرسنجی ها و توقعات شرکت کنندگان- بر همگان آشکار شده این است که برگزاری رویدادهای منهای مشارکت محسوس شاغلان روابط عمومی تقریبا امکان پذیر نیست و عدم استقبال پیشین از حضور در این گونه برنامه ها، گواه صادقی بر این مدعاست.
بنابراین پیش روی دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی دو راه بیشتر وجود ندارد: یا متوقف کردن برگزاری کنفرانس یا تغییر کلی در نحوه برپایی کنفرانس در همه اشکالش. ماحصل مشورت های مختلف با استادان و کارشناسان فرهیخته ما را به این نتیجه رسانده که کنفرانس روابط عمومی به عنوان نخستین رویداد روابط عمومی در ایران، قابلیت پوست اندازی در همه زمینه ها را دارد و بهتر است به جای توقف برگزاری، ضمن پیروی از استانداردهای ثابت پذیرفته شده، رویه های جدید حضور شاغلان روابط عمومی برای روایت موفقیت هایش فراهم نماید. امروز ما در یک جامعه سیال زندگی می کنیم و در آستانه یک جامعه کاملا شبکه ای قرار داریم و به همین دلیل نیازی نیست همچون گذشته از استانداردهایی پیروی کنیم که پاسخگوی "جامعه سیال امروز روابط عمومی" نیست.
ما می خواهیم کار برگزاری کنفرانس روابط عمومی را به شاغلان روابط عمومی و شرکت کنندگانش بسپاریم بویژه به کسانی که خلاق و متمایز هستند. در واقع کنفرانس روابط عمومی محلی برای تاخت و تاز صاحبان ایده می شود و همین ها هستند که با دریافت جایزه، تقدیر می شوند و در فضای ایجاد شده به ارایه ایده های خود می پردازند و به موازات آن، فرصتی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد تا در مباحث ارایه شده، مشارکت داشته باشند.
بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بدون بهره مندی از تجارب و ایده های ناب شاغلان روابط عمومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارت های کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین خاطر دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی در نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت تجربه محوری برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.
گام نخست در این فرآیند شناخت نقاط ضعف دوره های قبلی است. به راستی کنفرانس های برگزار شده در کدام بخش ها با ضعف و ناتوانی شدید مواجه بوده است؟ به راستی چرا ارایه "تجربیات" مهم و متمایز شاغلان روابط عمومی در منظر کنفرانس روابط عمومی، امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟
پاسخ این پرسش ها در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران مشخص خواهد شد.
وبسایت: www.irancpr.ir
|