درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 10:07   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40184صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 08:17
چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?
روابط عمومی عبارت است از علم یا هنر تدوین و متعاقباً اجرای یک استراتژی که موجب تقویت و ایجاد یک پیوند و یک رابطه قابل اعتماد بین سازمان و مخاطبان (بازدید کنندگان) آن می شود. خلاصه اینکه، شما دو مسئولیت اصلی دارید. اولین مورد برای شرکت شما و دوم برای افراد کلیدی شرکت است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم|مریم میرعبدالحق|| آیا تاکنون در یک گردهمایی شرکت کرده اید که برای اولین بار با کسی ملاقات کنید و از شما بپرسند که چه کاری انجام می دهید؟ شما پاسخ می دهید، "من کارگزار روابط عمومی هستم." و دوست جدید شما می پرسد، "این به چه معنی است؟" روابط عمومی برای افراد مختلف، معانی مختلفی دارد، از جمله "عمل کردن".


مطلب اصلی
روابط عمومی عبارت است از علم یا هنر تدوین و متعاقباً اجرای یک استراتژی که موجب تقویت و ایجاد یک پیوند و یک رابطه قابل اعتماد بین سازمان و مخاطبان (بازدید کنندگان) آن می شود. خلاصه اینکه، شما دو مسئولیت اصلی دارید. اولین مورد برای شرکت شما و دوم برای افراد کلیدی شرکت است.


چگونه می توان تعادل را پیدا کرد
یک استراتژی درست، نیازها و علاقه های ذینفعان کلیدی یک شرکت را در نظر می گیرد و ارتباطات با آنها را به روشی باز، واضح و شفاف تنظیم می کند. این نظرات و بازخوردها را احصاء و به موقع دوباره با صراحت، شفافیت و وضوح پاسخ می دهد. نتیجه مورد نظر، مردم هستند که به سازمان احترام می گذارند و به آن اعتماد می کنند.


بخشی از استراتژی نیز یادگیری هرچه بیشتر در مورد نیازها و خواسته های مردم است. چگونه ترجیح می دهند با آنها ارتباط برقرار شود؟ چند وقت یکبار؟ آیا آنها مشکلی دارند؟ یا نگرانی های آنها چیست؟ ارزش های آنها چیست؟ و نگرش فعلی آنها نسبت به شرکت شما چیست؟ چه چیزی می تواند نگرش آنها را به مثبت یا منفی تغییر دهد؟


بیشتر سازمان ها بیش از یک جامعه عمومی مخاطب دارند. علاوه بر مصرف کننده یا مشتری، دارای جامعه ای متشکل از کارمندان و صاحبان آن سازمان هستند. در بسیاری از موارد نیز سهامداران شامل این اجتماع می شوند. بسیاری از آنها همچنین فروشندگان، پیمانکاران و یا تهیه کنندگان را نیز در جامعه خود دارند. پاسخ سوالاتی شبیه به اینها چیست؟


چرا مهم است؟
با بررسی جواب های فوق، شما را با اطلاعاتی مهم در مورد چگونگی انجام رسالت اصلی شرکت یعنی محافظت از شهرت خود در عین کمک به توسعه و رشد مخاطبان هدف، آگاه می کنیم.


شما برای شناسایی و پاسخ به نیازهای مشتری و یا رسیدگی به هر یک از مشکلات آنها، به چه چیزی نیاز دارید؟ اگر بیش از یک مشکل یا نیاز وجود دارد، آنها را اولویت بندی و در اسرع وقت آنها را مدیریت کنید.


برای مقابله و پاسخ به این اولویت ها، تمام امکانات و ابزارهای در دسترس خود را از جمله مدیریت خطر، بازاریابی، تولید محتوا، رویدادها، مدیریت شهرت، رسانه های اجتماعی، ارتباطات داخلی و خارجی، روابط رسانه ای، روابط سهامداران، چندرسانه ای و ... در نظر بگیرید.


سپس برنامه خود را تهیه کنید و مطمئن باشید که افراد مسئول، اقدامات تعیین شده پیشرفت خود را به طور منظم گزارش می کنند. به طور مرتب با تیم خود ملاقات نمایید تا در مورد مسائل، چالش ها و تغییرات احتمالی برنامه بحث کنید.


مثل همیشه، پیشرفت خود را همراه با هر بازخورد دریافتی مورد بررسی دقیق قرار دهید. تا آنجا که می توانید کمیت را تعیین کنید...


سرانجام، حتماً از پرسنل ارشد و هیئت مدیره در مورد پیشرفت خود تأییدیه بگیرید تا از احتمال هرگونه شگفتی جلوگیری شود. از شگفتی ها نه استقبال کنید و نه اینکه آنها را بپذیرید.


منبع: www.5wpr.com
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد