درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39876صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 27 مرداد 1398 - 08:42
۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی
در ابتدا با مشخص کردن هدف خود از ارایه سخنرانی شروع کنید. سپس مطالب را برای مخاطبان خود تنظیم و آن را مختصر کنید. آیا می خواهید با یک سخنرانی واضح و به یاد ماندنی بر مخاطبان خود تأثیر ماندگار بگذارید؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| آماندا آتورالیا |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| در ابتدا با مشخص کردن هدف خود از ارایه سخنرانی شروع کنید. سپس مطالب را برای مخاطبان خود تنظیم و آن را مختصر کنید.

آیا می خواهید با یک سخنرانی واضح و به یاد ماندنی بر مخاطبان خود تأثیر ماندگار بگذارید؟


مراحل زیر را دنبال کنید، در آن صورت قادر خواهید بود تا خود را برای سخنرانی های بعدی آماده کنید:


�'. هدف خود را مشخص کنید
قبل از شروع نوشتن متن سخنرانی، تعیین کنید که می خواهید چه کاری انجام دهید. آیا می خواهید مخاطبان خود را آموزش دهید؟ آیا امیدوار هستید که از آنها الهام بگیرید، آنها را سرگرم یا ترغیب کنید؟ تعیین هدف سخنرانی به شما در تعریف لحن، ساختار و چاشنی دار کردن آن کمک خواهد کرد.


۲. با مخاطبان خود آشنا شوید
گفتار شما باید متناسب با اولویت ها، دانش و نگرانی مخاطبان خاص شما باشد. سعی کنید در ابتدا در مورد آنها آگاهی پیدا کنید، زیرا شما توجه آنها را جلب نخواهید کرد مگر اینکه به چیزی بپردازید که برایشان مهم است. ایجاد پروفایل مخاطبان، پایه و اساس محکمی را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید ارایه خود را تولید کنید.


۳. موضوع خود را انتخاب و درباره آن تحقیق کنید
تنها به موضوع خود شاخ و برگ ندهید. هرچه بیشتر تحقیق کنید، اعتماد به نفس و تمرکز بیشتری را در سخنرانی خواهید داشت. با این حال ، گفتار خود را مختصر بیان کنید. اطلاعات غیرمستقیم را حذف کرده و به چند نکته کلیدی بپردازید. وقت کمتری صرف کنید و کلمات کمتری را به کار ببرید، می توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا اطلاعات بیشتری را از دست ندهند.


۴. یک طرح کلی را تهیه کنید
قبل از شروع نوشتن سخنرانی، طرح کلی را ترسیم کنید. یک پیش نویس تقریبی به شما در سازماندهی نکات کلیدی، حذف اطلاعات غیر ضروری و بهبود جریان گفتار کمک می کند. طرح کلی مطالب باید شامل یک مقدمه، دو یا سه نکته اصلی (با شواهدی برای حمایت) و نتیجه گیری باشد که چکش کاری ها اساس اصلی ارایه شما را شامل می شوند.


۵. سخنرانی را بنویسید
شما نمی خواهید سخنرانی خود را به صورت روباتیک بخوانید، اما نوشتن صحبت های خود کمک می کند تا شما در این رویداد بزرگ راحت تر و اعتماد بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که در هنگام نوشتن سخنرانی، مخاطبان و هدف اصلی را در اولویت قرار دهید. در طول سخنرانی با لحن و سبک خود سازگار باشید و هر چیزی که ممکن است باعث سردرگمی یا خستگی مخاطب شود را حذف کنید.

 

اگر هدف شما ترغیب مخاطبان است، شواهد به یاد ماندنی را برای اثبات نکات خود درج کنید. شما ممکن است برای نشان دادن و تقویت پرونده خود از نقل قول های کارشناسان، آمارهای ناخوشایند، رویدادهای جاری و حتی حکایات شخصی استفاده کنید.

 

به نتیجه گیری خود توجه ویژه ای کنید. پایان سخنرانی شما باید ذهن شما را آگاه و روشن نگه دارد به گونه ای که راههای اصلی بازگشت به اصل سخنرانی را مجدداً نشان دهد و پیام اصلی شما را با روشی به یاد ماندنی برجسته کند. سخنرانی کوتاه و قدرتمند داشته باشید.


۶. سخنرانی خود را مرور کنید و آن را صیقل دهید
نکته اصلی نوشتن یک سخنرانی قدرتمند در ویرایش است. مرتباً متن خود را بنویسید و اطلاعات و کلمات غیرمجاز را حذف کنید. جملات طولانی را ببندید. حکایات کاملاً مناسب را حذف نکنید.

 

از یک همکار یا شخص دیگری با چشمان تازه بخواهید که سخنان شما را بخواند، و نترسید و از او بخواهید که بازخورد صریح خود را بیان کند. آیا نکاتی درباره سخنرانی دارید که برای شما مفید بوده است؟ لطفا تخصص خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
 

۱۴ آگوست ۲۰۱۹

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد