شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نگاه دولتی بودن به روابط عمومی در کشور موجب شده آینده نگری درآن کم رنگ باشد. نگاه آینده محور و منطقی تر به حرفه روابط عمومی این است که بایستی نگاه جامع تر به بخش خصوصی داشته باشد در این فضا وقتی بخش خصوصی می خواهد خدمات و محصولات خود را عرضه کند از تکنیک های روابط عمومی استفاده می کند که به بازاریابی نزدیک می شود.
اما در بخش های دولتی با بررسی آمارها هر سازمان و هر شرکتی بخشی به اسم روابط عمومی دارند که به شکل کاملا سلیقه ای اداره می شود ولی اگر در انتخاب مسئولین این بخش دقت نظر شود و روابط عمومی استاندارد وحرفه ای داشته باشیم موفق عمل می کند و به کمک آینده توسعه ای سازمان می آیند.
اگر روابط عمومی ها در این فضا از ابزار پیشرفته حوزه ارتباطات استفاده کنند در تدوین و اجرای برنامه های آینده موفق می شود برای تحقق این موضوع به کارگیری نیروی انسانی متخصص لازم و ضروری است.
ما شاهد هستیم خروجی رشته های دانشگاهی که در مراکز آموزشی اغلب تحصیل کرده اند در مشاغل دیگر به کار گرفته می شوند، نگاه به آینده روابط عمومی ایجاب می کند در تربیت نیروی متخصص سازو کار ها تغییر کند تا افرادی دارای تخصص خوش فکر و خلاق در این حوزه تربیت شوند.
در واقع در انتخاب دانشجو بایستی تجدید نظر شود و افرادی که واقعاً علاقمند این حوزه هستند جذب شوند تا روابط عمومی بتوانند در توسعه فعالیت های سازمان تاثیر گذار باشد و امکانات و مدیران و کارشناسان و منابع مالی مناسب جهت تحقق نگاه حرفه ای به آینده پژوهی و آینده نگری بخش روابط عمومی تحقق یابد.
|