درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 04:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38413صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 08:35
آداب معاشرت/ دعوت
نورالهدی منگنه - درباره دعوت های شفاهی که به توسط تلفن می شود گرچه بین دوستان صمیمی مرسوم و معمول است ولی در این جا در باب آن صحبت نمی داریم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| درباره دعوت های شفاهی که به توسط تلفن می شود گرچه بین دوستان صمیمی مرسوم و معمول است ولی در این جا در باب آن صحبت نمی داریم.


فعلا درباره دعوت های کتبی گفته می شود. یعنی دعوت نامه های خطی یا چاپی و گراور. در خارجه دعوت نامه های گراور شده مرغوب تر و متداول تر از دعوت نامه های چاپی معمولی است. اگر چه گران تمام می شود ولی معمولا برای مجالس عروسی یا جشن های فارغ التحصیلی و مواقع مخصوص این قسم کارت ها استعمال می شود. (البته این قبیل کارت ها به علت گرانی صلاح نیست)


برای شام های کوچک هیچ وقت دعوت نامه چاپی استعمال نمی شود و لزومی هم ندارد.


در دعوت نامه شام های رسمی خانم میزبان در نوشتن، اسم خود را بعد از نام شوهرش می گذارد. یعنی در دعوت نامه این طور می نویسد:
(آقا و خانم جمشید عقلانی) با کمال خوشحالی از (آقا و خانم سیروس جوانی) درخواست می کنند که شب سه شنبه 12 اردیبهشت ساعت هفت و نیم از تشریف فرمایی خودتان برای صرف شام مفتخرمان فرمایید. خیابان ...، شماره 342
 

جواب این گونه دعوت نامه بایستی همین طور با اسم مشخص نوشته شود: (آقا و خانم سیروس جوانی) با کمال مسرت و امتنان دعوت مشفقانه (آقا و خانم جمشید عقلانی) را برای شب سه شنبه 12 اردیبهشت ساعت هفت و نیم قبول می کنند.


این یادداشت نشان می دهد که در صورت قبول دعوت، بایستی ساعت و تاریخ تکرار شود تا اشتباهی رخ ندهد.


اشخاصی که می خواهند به طور غیررسمی دعوت کنند، خانم میزبان نامه مودب و مهربانی به خط خودش می نویسد. اگر یک خانم با شوهرش دعوت شود، دعوت نامه را به خانم می فرستند و می نویسند:

خانم عقلانی عزیزم
موجب کمال خوشوقتی و باعث مسرت ما خواهد شد اگر شما و آقای عقلانی شب چهارشنبه دوم خرداد ساعت هفت و نیم شام را با ما صرف کنید، این جا چند نفر میهمان دیگر خواهند بود که مطمئنم از دیدارشان خوشوقت خواهید شد.


امیدواریم که آن شب را به جای دیگر موعود نباشید.
ارادتمند شما ....

در جواب این نامه خانم عقلانی رد یا قبول این را می نویسد و جواب بایستی به فاصله 24 ساعت بعد از رسیدن دعوت نامه فرستاده شود.


دعوت نامه های شام بایستی فورا جوابش فرستاده شده، تا آن که رد یا قبولش معلوم شود، چون ممکن است صاحب خانه جای معینی برای هر میهمان داشته باشد، در صورتی که شما نروید، دیگری را دعوت کند.


برای نامه های دعوت کاغذهای تحریری کوچک مناسب است.


موقعی که دعوت می شویم برای ناهار یا شام، چنان چه قبلا هم گفته شده، لازم است جواب رفتن یا نرفتن خود را فورا بدهیم و پنج دقیقه قبل از ساعتی که دعوت شده ایم آن جا حاضر شویم و باید سعی کنیم حتی یک دقیقه به تاخیر نیندازیم که خارج از رویه است. بعد از صرف ناهار یک ساعت یا یک ساعت و نیم بیشتر نباید ماند. مگر این که کاری در میان باشد. ولی بعد از شام تا ساعت دوازده هم ممکن است بمانند.


در دعوت نامه عروسی همیشه ضمیر سوم شخص نوشته می شود. نامه دعوت به اسم پدر و مادر عروس خواهد بود، اگر هر دو زنده باشند.


اغلب اشخاصی که به جهاتی می خواهند برای دخترشان عروسی کوچک و به اصطلاح بی سر و صدایی راه بیاندازد، هیچ دعوت رسمی نمی کنند، فقط چند نفر از اقوام و دوستان نزدیک حاضر می شوند ولی فورا بعد از مراسم عقد مراسله اطلاع نامه با پست به تمام دوستان شان می فرستند.


این مراسله؛ این طور نوشته می شود: آقا و خانم جمشید عقلانی، عروسی دخترشان مریم را با آقای قباد زید در روز شنبه 20 شهریور 1333 به اطلاع می رساند.


عروسی که از فامیل خوبی است، تکلیف و تعیین روش برای او ضرورت ندارد.


او می داند که بعد از عروسی- به محضی وضعیت اش آراسته و به اصطلاح جابه جا شد که منزل شخصی یا آپارتمانش چیده و واچیده گردید، تمام آن کسانی که دعوت شده و به عروسی یا به جشن عقد یا ضیافت او آمده اند (البته کارت های دعوت را در موقع ورود از آنان دم در گرفته اند و موجود است) عروس کارت ها را می گیرد و طبق حروف الفبا فهرست می کند و به فاصله دو هفته بعد از ماه عسل به اتفاق داماد به بازدید آنان می روند.


اساسا بازدید رفتن موضوع دقیقی است و هر کس در هر مورد می باید این وظیفه خود را در وقت معین انجام دهد. بازدید عید، بازدید مسافر، بازدید عروسی، بازدید عزا، بازدید منزل نو و غیره همه باید در زودترین فرصت و موقع مناسب انجام شود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد