درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 17:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37934صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 24 فروردین 1398 - 21:24
آیا تماشای زیاد تلویزیون باعث ابتلا به بیماری دمانس می‌شود؟
مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد. احتمالا چون تماشا کردن تلویزیون نسبت به گشتن در اینترنت حالت منفعل‌تری دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پژوهشگران در بریتانیا و آلمان نسبت به تماشای روزانه و طولانی مدت تلویزیون به ویژه به سالمندان هشدار می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد.
 
 جامعه نورولوژی (عصب‌شناسی) آلمان درباره رابطه تماشای تلویزیون و بیماری دمانس (زوال عقل) تحقیق می‌کند.
 
 این مؤسسه علمی در موضع‌گیری خود نسبت به نتایج تحقیقی که در همین زمینه در بریتانیا صورت گرفته، به این جمع‌بندی می‌رسد: «تحقیقات نشان می‌دهند که بیماری دمانسی که بر اثر تماشای زیاد تلویزیون پدید می‌آید می‌تواند نشانه‌های خاصی داشته باشد.»
 
 گروهی از پژوهشگران بریتانیایی برای چندین سال رفتار هزاران نفر از افراد بالای ۵۰ سال را هنگام تماشای تلویزیون زیر نظر گرفته و بررسی کردند.
 
 آن‌ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیش از سه ساعت و نیم در روز تلویزیون تماشا می‌کنند حافظه کلامی یا گفتاری (verbal memory) ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند. این حافظه برای اطلاعاتی است که با واژه‌ها یا نقل قول‌ها بیان می‌شود.
 
 به گفته پژوهشگران جامعه نورولوژی آلمان، ضعیف‌تر بودن حافظه کلامی افراد یاد شده ربطی به کمبود حرکت، اعتیاد به الکل یا دیگر خصوصیات ندارد.
 
 مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد. احتمالا چون تماشا کردن تلویزیون نسبت به گشتن در اینترنت حالت منفعل‌تری دارد.
 
 در آلمان مردم به طور متوسط روزانه بیش از سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند. پژوهش محققان بریتانیایی همچنین نشان داده که افراد بیکار بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند. همچنین شمار زنان و نیز کسانی که سطح تحصیلات پایین‌تری دارند یا به لحاظ اجتماعی در انزوا هستند در میان کسانی که روزانه به مدت طولانی تلویزیون نگاه می‌کنند بیشتر است.
 
به گزارش وله، از همین روست که جامعه نورولوژی آلمان توصیه می‌کند که به خصوص افراد مسن‌تر برای آنکه به لحاظ روحی سالم بمانند باید از تماشای طولانی‌مدت تلویزیون خودداری کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد