درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:42   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37774صفحه نخست » پنجشنبه، 15 فروردین 1398 - 22:58
جنجال جدید فیسبوک؛ احتمال سرقت اطلاعات میلیون‌ها کاربر
احتمال دسترسی به حدود ۵۴۰ میلیون اطلاعات کاربران، بار دیگر موضوع تلاش ناکافی فیسبوک در حفاظت از حریم خصوصی کاربران را به رسانه‌ها کشانده است. گفته می‌شود که این اطلاعات بر روی یکی از سرورهای آمازون ضبط شده بودند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| احتمال دسترسی به حدود ۵۴۰ میلیون اطلاعات کاربران، بار دیگر موضوع تلاش ناکافی فیسبوک در حفاظت از حریم خصوصی کاربران را به رسانه‌ها کشانده است. گفته می‌شود که این اطلاعات بر روی یکی از سرورهای آمازون ضبط شده بودند.

از زمان انتشار خبر سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک توسط موسسه کمبریج آنالتیکس حدود سه سال می‌گذرد. در آن هنگام دسترسی به اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک توسط این موسسه در رسانه‌ها جنجالی شد.

شرکت فیسبوک پس از آن وعده داد که همه تلاش خود را برای کنترل و نظارت بهتر بر داده‌های کاربران اعمال خواهد کرد.

از آن زمان تا کنون، بارها خبر هک اطلاعات کاربران فیسبوک یا دسترسی آزاد برخی از شرکت‌ها به اطلاعات شخصی کاربران در رسانه‌ها بازتاب یافته است.

سایت خبری تاگس‌شاو، وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان، روز پنجشنبه ۱۵ فروردین (۴ آوریل) از جنجال جدید فیسبوک خبر داده است.

افشاگری شرکت "آپ‌گارد"
خبر مربوط به ضبط غیرقانونی اطلاعات کاربری توسط شرکت آی‌تی UpGuard منتشر شده است. این شرکت آی‌تی متوجه شد که دو شرکت اطلاعات کاربران را به طور آزاد و محافظت نشده بر روی سرورهای آمازون ضبط کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۵۴۰ میلیون فقره اطلاعات کاربران فیسبوک بر روی رایانه‌های ابری آمازون ضبط شده و قابل دسترس بوده‌اند. فیسبوک اعلام کرده است که این اطلاعات را اکنون از روی این رایانه‌ها پاک کرده است.

موضوع بر سر ضبط اطلاعات کاربران فیسبوکی دو شرکت "کولتورا کالکتیوا" (Cultura Colectiva) و "ات د پول" (At the Pool) است. این دو شرکت اطلاعات کاربران و از جمله اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری، پست‌ها و همچنین "لایک"های کاربران را بر روی رایانه‌های ابری و قابل دسترس آمازون ضبط کرد‌ه‌اند.

شرکت "آپ‌گارد" در ادامه گزارش خود نوشته است که حجم اطلاعات کاربری ذخیره شده بر روی رایانه‌های ابری آمازون حدود ۱۴۶ گیگابایت و معادل ۵۴۰ میلیون فقره اطلاعات کاربری بوده است.

لازم به یادآوری است که از آخرین جنجال ناظر بر عدم محافظت فیسبوک از اطلاعات کاربران کمتر از یک ماه می‌گذرد. در ماه مارس مسئولان شرکت فیسبوک اعتراف کرده بودند که کلمات رمز میلیون‌ها کاربر برای همکاران شرکت فیسبوک قابل دسترس بوده‌اند.

در ماه سپتامبر سال گذشته (۲۰۱۸) نیز اطلاعات کاربری حدود ۵۰ میلیون نفر توسط هکرها به سرقت رفته بود. جنجال جدید حکایت از آن دارد که فیسبوک در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران همچنان کاستی‌های جدی دارد.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد