درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 21:45   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37701صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیپنجشنبه، 8 فروردین 1398 - 15:44
گام‌هایی برای بهبودی بعد از یک فاجعه طبیعی
استرسی که از یک فاجعه طبیعی ایجاد می‌شود، می‌تواند به فرسودگی جسمی و روانی و عاطفی منجر شود. اما خبر خوب اینکه بیشتر افراد نهایتا بهبود می‌یابند و زندگی خود را از نو می‌سازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فجایع طبیعی مانند آتش‌سوزی‌ها، سیل‌ها، طوفان‌ها، خشکسالی‌ها و سایر اتفاقات وحشتناک طبیعی، برای افرادی که به شکل مستقیم با آن درگیر می‌شوند، بسیار چالش‌زا هستند. استرسی که از یک فاجعه طبیعی ایجاد می‌شود، می‌تواند به فرسودگی جسمی و روانی و عاطفی منجر شود. اما خبر خوب اینکه بیشتر افراد نهایتا بهبود می‌یابند و زندگی خود را از نو می‌سازند.

در شرایط این روزهای ایران، شاید انتظار اینکه چنین مطلبی به دست آسیب‌دیدگان سیل گسترده برسد، چندان معقول نباشد اما اگر از کسانی هستید که برای کمک به آسیب‌دیدگان به مناطق سیل‌زده می‌روید و اگر در میان آشنایان و بستگان خود کسی را دارید که از حوادث اخیر آسیب دیده، شاید بد نباشد که نکته‌های این مطلب را با آنها در میان بگذارید.


اثرات فجایع طبیعی
برای بهبود پس از یک بلای طبیعی لازم است نشانه‌های معمولی را که در چنین مواردی در افراد ایجاد می‌شود، بشناسیم. این نشانه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

احساس استرس، اضطراب، خستگی و گیجی

احساس ناراحتی و خشم

شوک و احساس بی‌حسی

احساس ناخوشی، سردرد، اختلال خواب، اختلال تغذیه، کاهش وزن

رنجش و سرزنش دیگران

افکار خودکشی و آسیب رساندن به خود و...


استراتژی‌هایی برای مواجهه با فجایع طبیعی
بهبود زمان می‌برد. خیلی مهم است که به خودتان زمان بدهید تا با عواقب حادثه‌ای که برایتان اتفاق افتاده کنار بیایید و احساس کنید که به حالت طبیعی برگشته‌اید. در ادامه روش‌هایی را که می‌توانند به بهبود حال‌تان کمک کنند، پیشنهاد می‌دهیم.

حواس‌تان باشد که چه وقتی همه چیز خیلی غیرقابل تحمل می‌شود. دنبال نشانه‌های اضطراب و استرس باشید و وقتی از تحمل‌تان خارج شد، کمک بگیرید. به خودتان زمان بیشتری برای حل مشکلات بدهید.

حرف بزنید. احساسات خود را تخلیه کنید و با کسی که به او اطمینان دارید، در میان بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند که مسایل را دقیق‌تر ببینید. حتما دیگرانی در اطراف‌تان وجود دارند که احساس مشابهی با شما دارند و حرف زدن این امکان را ایجاد می‌کند که احساسات منفی خود را تخلیه کنید و درباره راه‌های عملی حل مشکلات و کنار آمدن با موقعیت صحبت کنید.

یک برنامه عملی بریزید. مشخص کنید که چه کسی قرار است چه کاری را در چه زمانی انجام دهد. وضعیت مالی خود را بررسی کنید و راه‌حل‌های موجود را با بانک یا موسسات بیمه در میان بگذارید. داشتن برنامه مشخص کمک می‌کند که احساس کنید در حال پیشرفتید.

از خودتان مراقبت کنید. خوب غذا بخورید، ورزش کنید و خوب بخوابید. تلاش کنید به روال معمول زندگی عادی برگردید. هر وقت ممکن بود، زمانی اضافه برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید.

کمک بگیرید. به خانواده و دوستان‌تان رجوع کنید، شبکه حمایتی قوی می‌تواند کمک کند که کمک‌های عاطفی و عملی لازم را دریافت کنید. نیازهای خود را توضیح دهید و به دوستان و فامیل بگویید که چطور می‌توانند کمک‌تان کنند. فهرستی از مکان‌هایی که می‌توانید برای دریافت کمک به آنها بروید، مثل نهادهای مالی و گروه‌های حمایتی، روانشناس و … تهیه کنید.

کمک تخصصی بگیرید. اگر می‌بینید که بعد از چند هفته هنوز نتوانسته‌اید به روال عادی برگردید، دنبال کمک‌های حرفه‌ای و تخصصی باشید.


کمک به بچه‌ها برای مواجهه با یک بلای طبیعی
به بچه‌ها بیشتر از قبل توجه کنید. بگذارید بدانند که شما مسوول آنچه اتفاق افتاده نیستید.

احساس خودتان را درباره موقعیت پیش آمده در نظر بگیرید و بیان کنید. بگذارید بچه‌ها بدانند که مشکلی در حرف زدن درباره احساسات‌شان وجود ندارد.

بچه‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها برای آینده مشارکت دهید.

سعی کنید هرچه سریع‌تر به روال عادی زندگی برگردید. این کار به ایجاد حس امنیت در بچه‌ها کمک می‌کند.

اگر در چهار هفته بهبودی حاصل نشد و همچنان نگران بودید، به دنبال کمک تخصصی باشید.

منبع: زمانه

 




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد