درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 00:35   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3593صفحه نخست » جمعه، 17 خرداد 1392 - 10:06
یادداشت/ مراحل کاربردی تدوین برنامه‌ی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی
  

هنگا‌می‌که ارزش‌ها و رسالت‌های سازمان، نقاط قوت و ضعف آن، مخاطبان مطلوب، اهداف و پیامهای روابط عمو‌می‌مشخص شدن، اینک آمادگی آن را یافته‌اید که برنامه بنویسید. برای این کار احتمالا بارها ضرورت در مشورت و کسب اطلاعات از مشتری پیش ‌می‌آید. به طور معمول، پیش از تهیه و آماده کردن نسخه‌ی نهایی، پیش نویس آن باید چندین بار بازخوانی و اصلاح شود. هرچند برنامه‌های روابط عمو‌می‌از چارچوب کلی که در این جا ارائه شد پیروی می‌کند، اما برای اینکه امکان ترکیب بیشتر بر مباحث خاص وجود داشته باشد می‌توان عناوین تازه ای به هر بخش افزود. برای مثال توصیف مخاطب مطلوب معمولاً در مقدمه برنامه یا در مبحث اهداف روابط عمو‌می‌گنجانده ‌می‌شود، اما اگر اختصاص دادن بخشی جداگانه برای توصیف مخاطب مطلوب جهات پیشبرد برنامه و توجیح آن ضروری به نظر می‌رسد، می‌توان به این کار مبادرت ورزید.‌

پیام‌های روابط عمو‌می‌نیز به همین ترتیب، معمولا در راهبردهای گنجانده می‌شوند؛ اما گاهی اوقات به ویژه وقتی که این پیام‌ها صورت آشکار یا شعار یا مضموم به خود می‌گیرند ممکن است در بخش جداگانه‌ای ارائه شوند.

 

قالب‌ریزی و طراحی محتوای برنامه ی ارتباطی

برای ارائه و طراحی یک برنامه ارتباطی ویژه در قالب‌های برنامه سالانه، یا برنامه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی مواردی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

روابط عمو‌می‌باید به صورت سالانه و یا در روابط با هر موضوع ارتباطی و در راستای عملیاتی شدن گام‌های فوق‌الذکر برنامه‌های ارتباطی خاصی را با در نظر گرفتن مراحل ذیل ارائه دهد:

 

1. خلاصه برنامه:

این قسمت شامل خلاصه‌ی فصل‌ها و عناوین اصلی برنامه است و تنها برای برنامه‌های بسیار طولانی تهیه می‌شود.

روشن است که این بخش در انتهای برنامه تنظیم می‌شود.

 

 

2. مقدمه (استدلال وضرورت‌ها):

این بخش شامل بررسی پیشینه‌ی کار و ضرورت‌های تدوین برنامه ‌می‌شود. در این مقدمه می‌توان به مسائل روابط عمو‌می‌و اموری که پیرامون موضوع، تحت مطالعه قرار دارد پرداخت. مقدمه باید ترجیحاً در دو پاراگراف خلاصه شود. در این قسمت به موارد زیر اشاره می‌شود:

ارزیابی محیط خارجی:

·        فرصت‌ها

·        تهدیدها

·        ارزیابی محیط داخلی

·        نقاط ضعف

·        نقاط قوت سازمان

·        براین اساس پس زمینه، ارزیابی و تشریح مشکل حقیقی و وضعیت باید در یک پاراگراف آورده شود.

·        پاراگراف دوم، باید به مشکلات مرتبط با هر  مسأله ای که به نحوی به بحث مربوط می‌شود اشاره شود.

·        به طور صادقانه، تعریف مشخصی از موانع بالقوه برای دست‌یابی به موفقیت ارائه گردند.

·        این تقریباً مهم است که مشکلات بالقوه، در زمانی که شما با یک مشکل در محیطی غیرقابل پیش‌بینی که با آن مواجه می‌شوید، مورد آزمون قرار گیرند.

·        شناسایی هسته مرکزی و موضوعات پیرامونی آن با انجام نظرسنجی‌ها و تحقیقات افکار عمو‌می‌و... میسر می‌شود.

·        حال که شما مشکل را به پاراگرافی از وضعیت موجود محدود کرده‌اید، هسته مرکزی مشکل را نیز در یک جمله توصیف کنید.

·        شناسایی اولیه گروه‌ها و منابع، حول و محور مسأله ارتباطی؛ به ویژه کسانی که تحت تأثیر مستقیم مشکل به وجود آمده، قرار می‌گیرند.

·        مسأله چیست؟

·        چه عواملی(دستورها،رسالت سازمان،عوامل داخلی و خارجی)سبب ‌می‌شوند مسئله صورت راهبردی پیدا کند؟

·        در صورت کوتاهی در توجه به مسأله، چه نتایجی حاصل خواهد شد؟

·        چه مسأله یا تعارض یا معمایی پیش روی قرار دارد؟

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد