درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34971صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 1 آذر 1400 - 07:43
مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
شغل مدیر روابط عمومی یک نقش مدیریتی در سطح متوسط ​​برای کسی است که ۶ الی ۸ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. مدیر روابط‌عمومی باید بتواند یک تصویر مناسب از برنامه‌ها، دستاورد‌ها یا دیدگاه‌ها را برای کارفریان یا مشتریان ایجاد کرده تا ارتباط خوبی بین آنها و کسب‌وکار شما ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از سطوح مهم مدیریتی سازمان‌ها، مدیریت واحد روابط‌‌عمومی است؛ در این مطلب به شرح شرایط، نیازها و وظایف مدیر روابط‌عمومی در یک سازمان می‌پردازیم.

شغل مدیر روابط عمومی یک نقش مدیریتی در سطح متوسط ​​برای کسی است که ۶ الی ۸ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. مدیر روابط‌عمومی باید بتواند یک تصویر مناسب از برنامه‌ها، دستاورد‌ها یا دیدگاه‌ها را برای کارفریان یا مشتریان ایجاد کرده تا ارتباط خوبی بین آنها و کسب‌وکار شما ایجاد شود.

مدیران روابط عمومی مسئولیت رسیدگی به سؤالات رسانه‌ای را بر عهده دارند و اخبار را به رسانه‌ها منتقل کرده و بسته‌های رسانه‌ای را آماده می‌کنند. سازماندهی کنفرانس‌های مطبوعاتی نیز بر عهده این افراد است. علاوه بر این تنظیم متن سخنرانی مدیران، بازاریابی محتوایی و دیده شدن در جوامع و رسانه‌ها از مسئولیت‌های واحد روابط‌عمومی است.

همچنین در مواقع حساس و بحرانی، این روابط‌عمومی یک سازمان است که می‌تواند با انتشار اطلاعاتی به مقابله با تبلیغات منفی و حواشی ایجاد شده بپردازد.

مدیران روابط‌عمومی بر کارمندان نظارت داشته و حتی می‌توانند برای انجام بعضی مسئولیت‌ها از طراحان گرافیک، نویسندگان ماهر و ... نیز کمک بگیرند. آنها همچنین مدیریت واحد روابط‌عمومی را بر عهده داشته و به عنوان یک واحد مستقل در سازمان، باید به مدیران شرکت گزارش فعالیت بدهند.

مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
یک مدیر روابط‌عمومی باید مهارت کافی در ارتباطات کلامی و نوشتاری داشته باشد تا بتواند یک ارتباطات موثر و پایدار برقرار کند. همچنین او باید توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی داشته باشد تا با سطح بالایی از خلاقیت و درک، با رویکردی مثبت و حرفه‌ای به کار خود ادامه دهد.

مدیر روابط‌عمومی باید نیازهای رسانه‌ای را شناخته و ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته باشد. او باید به جزئیات بیشتر توجه کرده و مسئولیت‌پذیر و با دقت باشد. همچنین قابل اعتماد بودن و توانایی حفظ اطلاعات محرمانه از دیگر الزامات این کار است.


معمولا فعالیت‌های روابط‌عمومی پرتنش بوده و وقت زیادی را از فرد می‌گیرد؛ مدیر روابط‌عمومی باید بتواند با این شرایط سازگار بوده و با انها مقابله کند.

همچنین شناخت درست شبکه‌های اجتماعی و استفاده مناسب از هر کدام از آنها، یکی از مسئولیت‌های مهم این واحد در سازمان است.

تحصیلات مورد نیاز یک مدیر روابط‌عمومی
بیشتر مدیران روابط‌عمومی حرفه‌ای بر اساس تجربه و فعالیت‌های گذشته خود شناخته می‌شوند اما معمولا انتظار می‌رود تا مدرک لیسانس روابط‌عمومی، روزنامه‌نگاری، ارتباطات، بازاریابی محتوایی و رسانه‌ای یا تبلیغات هدفمند را داشته باشند.

فرصت‌های شغلی یک مدیر روابط‌عمومی
فرصت‌های شغلی برای مدیران روابط‌عمومی در شرکت‌های روابط‌عمومی، سازمان‌های خصوصی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و حتی سازمان‌های دولتی وجود دارد.

داشتن دانش کافی یک مدیر روابط عمومی
مدیران روابط‌عمومی باید با انواع مفاهیم، ​​شیوه‌ها و روش‌های این کار آشنا باشند. برای کمک به مدیران و کسب‌وکارها، فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و ارتباطات زیادی وجود دارد؛ پس فرصت برای رشد و حرفه‌ای شدن در این کار بسیار است.

پس اگر فکر می‌کنید که توانایی مدیر شدن دارید، مدیریت واحد روابط‌عمومی می‌تواند یک چالش جدید در پیشروی شما باشد.
 

منبع: نوپانا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد