درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 10:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33737صفحه نخست » سه شنبه، 8 خرداد 1397 - 19:53
خودِ واقعی، خودِ مصنوعی
روانشناسی یکی از با ارزشترین اختراعات جامعه بشری است. قدرت اصلی اش در ایجاد تعادل روحی و انگیزه بخشی و افزودن امید به زندگی است. روانشناسی می تواند به زندگی و کار انسانها، انرژی و آگاهی تزریق کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روانشناسی یکی از با ارزشترین اختراعات جامعه بشری است. قدرت اصلی اش در ایجاد تعادل روحی و انگیزه بخشی و افزودن امید به زندگی است. روانشناسی می تواند به زندگی و کار انسانها، انرژی و آگاهی تزریق کند.

الن دباتن فیلسوف مورد علاقه ما معتقد است برداشت ها و تعاریف نادرست در پیرامون روانشناسی زیاد است. ابرای همین او سعی کرده است دلیل منطقی اصطلاحات کلیدی علم روانشناسی را به شکل مختصر و ساده توضیح دهد.

روانکاو انگلیسی دونالد وینیکات این اصطلاح کلیدی را بوجود آورده است. او معتقد است همه ما انسانها در بدو تولد با یک خود واقعی به دنیا می آئیم. خود واقعی یک نوزاد اصلا توجهی به احساسات دیگران ندارد. هر وقت دلش بخواهد گریه می کند. اگر گرسنه باشد فریاد می زند و اگر مثانه اش پر بود خالی می کند.

دونالد وینیکات به این برداشت از انسان سالم رسیده است که هر فردی اگر در دوران کودکی از ابراز وجود خود اصلی اش را در یک مقطعی لذت برده باشد در بزرگسالی هویتی سالمتر و اصیل تر خواهد داشت.

او معتقد است قوانین زندگی اجتماعی به مرور به کودکان می آموزند که احساسات ناب شخصی خود را کنترل کنند.

روانکاو انگلیسی ضدیتی با خود مصنوعی یا ظاهری ندارد ولی معتقد است که متاسفانه بسیاری از افراد بشر شانس تجربه شخصیت واقعی و اصیل خود را نداشتند. اغلب خردسالان بشر خیلی زود باید بیاموزند از قوانین تبعیت کنند و کم کم، تسلیم خودِ ظاهری شوند..

روانشناسی به افراد در حین درمان، یک شانس دوباره می دهد. آنها در ملاقات با روانشناسان می توانند نقبی به گذشته دور و به قبل از آنکه تسلیم روزگار شوند بزنند.

در اتاق روانشناس، افراد می توانند لوس و خشمگین و بی ملاحظه و خودخواه باشند. این بازگشت به خود واقعی آن هم وقتی که در محوطه امن و قابل پذیرش یک روانشناس قرار می گیرند باعث می شود تا لحظاتی از خود واقعی و اصیل شان مجال ِبروز یابد.

زندگی و قوانینش طوری تنظیم شده است که به ناگزیر باید مدام برگردیم به خویشتنِ ظاهری ولی تجربه خودِ واقعی داشتن، کمک می کند تا زندگی را بیشتر تحمل کنیم.

منبع: www.theschooloflife.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد