درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:06   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33393صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 20 تیر 1400 - 13:56
سیاهه‌ وارسی اقدامات
قواعد طلایی نگارش یک مطلب مطبوعاتی
برای این که مطمئن شوید که مطلب مطبوعاتی شما بهترین کمک را به پایگاه می‌کند، تمام یا بخشی از پیشنهادهای زیر را به کار ببندید ـ برخی از آن‌ها قواعد طلایی هستند،‌ برخی اقدامات خوبی‌اند،‌ اما همه‌ی آن‌ها مستلزم توجه دقیق‌اند:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  برای این که مطمئن شوید که مطلب مطبوعاتی شما بهترین کمک را به پایگاه می‌کند، تمام یا بخشی از پیشنهادهای زیر را به کار ببندید ـ برخی از آن‌ها قواعد طلایی هستند،‌ برخی اقدامات خوبی‌اند،‌ اما همه‌ی آن‌ها مستلزم توجه دقیق‌اند:

1. مطلب را به یک شخص اسم‌ و رسم‌دار، ترجیحاً ویراستار یا نویسنده‌ی بخشی که امید درج مطلب را در آنجا دارید،‌ ارسال کنید و آن را در هرنشریه فقط برای یک نفر ارسال کنید.

2. قبل از راه‌اندازی پایگاه، و مهم‌تر از آن، قبل از تاریخ انتشار به اندازه‌ی کافی زمان در نظر بگیرید: چندروز برای روزنامه‌ها، ‌یک هفته یا بیش‌تر برای هفته‌نامه‌ها، و حداقل یک ماه برای ماهنامه‌ها. بسیاری از مجلات عملاً یک ماه قبل از چاپ و توزیع به چاپخانه فرستاده می‌شوند. از نشریاتی که در نظر دارید بیش از یک بار برایشان مطلب بفرستید درخواست برنامه‌ی انتشاراتی بکنید.

3. مطلب را کوتاه و موجز، و به سبک خبری تهیه کنید. خط عنوان باید به زبان ساده، یک نکته‌ی کلیدی را ارائه کند. ایجاد شوخی یا طنز کنایه‌آمیز را بر عهده‌ی روزنامه‌نگار بگذارید.

4. اولین بند حتماً باید دارای جملات کوتاهی باشد که به نکات برجسته می‌پردازند، نکاتی که هرکدام از آن‌ها فراهم‌کننده یا الهامبخش یک عنوان باشند. یک یا دو نقل‌قول را در جای مناسب اضافه کنید. این‌ها برای یک نویسنده‌ی پرکار، خوراک لازم برای تبدیل مطلب به مقاله‌ای را که به‌نظر می‌آید از روی یک مصاحبه‌ی شخصی نوشته شده فراهم می‌کند.

5. مطلب را روی کاغذ عنوان داری تهیه کنید که در آن عنوان، جایگاه مطلب بعنوان یک مطلب مطبوعاتی، همراه با تاریخ تهیه (‌و در صورت لزوم، مهلت چاپ)، اعلان شده. در پایان، جزئیات کامل تماس را بیاورید تا دریافت‌کننده امکان پیگیری حضوری یا تلفنی را بیابد. نیز در یک پاراگراف، شمه‌ای از خدمت یا سازمان خویش ارائه کنید.

6. مطالب مطبوعاتی را به پایگاه خود برروی وب اضافه کنید ـ نویسنده‌هایی که تحولات را فعالانه فرابینی می‌کنند ترجیح می‌دهند به جایی بروند که بشود متن را از آنجا کپی کرد و در جای دیگری چسباند. وجود چنین امکانی را بطور روشن در مطلب چاپی مشخص کنید. اگر این اطلاعیه آنقدر مهم هست که ارسال شود، پس برای اضافه‌شدن به پایگاه وب نیز مهم است! درواقع می‌توانید با قراردادن بخشی تحت عنوان "‌اطلاعات برای رسانه‌ها" به صورت برجسته در سراصفحه‌ی خود ـ حتی اگر این کار بصورت موقت در دوره‌ی راه‌اندازی خدمات صورت می‌گیرد، کار روزنامه‌نگار را راحت‌تر کنید.

7. سیاهه‌ی وارسی روزنامه‌نگاران را در مد نظر داشته باشید : چه‌کسی، ‌چه،‌ چه‌وقت، کجا، چرا، چطور.

8. فراموش نکنید در این باره که چگونه پایگاه جدید یا بازطراحی‌شده‌ی وب قرار است خدمات را ـ از منظر مشتری ـ بهبود بخشد، توضیح دهید.

9. در یک، یا حداکثر دو صفحه. و "میم" را فراموش نکنید ـ آن را بصورت برجسته و با حروف درشت، در جایی ذکر کنید.
وچیزهایی که از آن باید احتراز کرد:

1. مطالب مطبوعاتی مکرر که رخدادهای غیرمهم را اعلام می کنند ـ شما که نمی‌خواهید مطالبتان همه را به یاد کاغذ باطله بیندازد!

2. الفاظ و اصطلاحات صنفی، حتی در نشریات صنفی وحرفه‌ای، باید به حداقل برسند ـ مگر این‌که وجود این الفاظ لازم و حیاتی باشد، که در آن صورت باید یک واژه‌نامه‌ی توضیحی کامل (برای دو یا چند اصطلاح غیرقابل‌احتراز ـ و نه به اندازه‌ی کل یک فرهنگنامه) ارا ئه کنید.

3. نقل‌قول از اشخاص ثالث بدون اجازه ـ یا بدون حتی آگاهی آن‌ها. به خاطر داشته باشید که آن‌ها احتمالاً رغبتی ندارند که ندانسته، بعنوان بهترین مشتری شما از آنان نام برده شود.

4. علامت تعجب (!)، بخصوص چند علامت (!!) باعث می‌شود که مطلب غیر‌حرفه‌ای به نظر آید!!!

5. اگر مطالب مطبوعاتی را از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌کنید، ‌آن‌ها را با پیوست ارسال نکنید،‌ و مطمئن شوید که به نشانی‌ها و فهرست‌های بجا ارسال می‌شوند ـ لحن مطالب نیز باید به نحوی باشد که نوعی بازارگرمی برای فروش تلقی نشود: مطالب مطبوعاتی که از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌شوند باید اطلاعات مفیدی شمرده شوند و نه یک آگهی تبلیغاتی خودنما.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد