درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 - 20:35   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد
  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33286صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 - 11:26
کوچه روابط عمومی در صنعت بیمه بن بست است
ایمان ایزدی مقدم دانشجوی دکترای ارتباطات - مدیر اسبق روابط عمومی - هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند. صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سالهاست از ساختار و جایگاه روابط عمومی ها سخن گفته می شود ، سالهاست هزاران فارغ التحصیل رشته روابط عمومی وارد بازار نیروی انسانی کشور می شوند اینک همگان به این اصل رسیده اند که "روابط عمومی، هنر است " و کارگزاران روابط عمومی، با هنرمندی رابطه یک سویه سازمان و مخاطبین را به جاده رابطه دو سویه سوق می دهند.

هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند.
صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.

برای فروش خدمات شما به ابزار نیاز داری، فن روابط عمومی و سنجش نیاز مشتری.

ماجرا از همین جا آغاز می گردد که طی این 80 سال جایگاه روابط عمومی در چارت سازمانی صنعت بیمه تبیین نشده است. در یک جا مسئول دفتر مدیرعامل متصدی روابط عمومی است و در یکجا روابط عمومی از کثرت نیرو در حالت خمودگی است.

هنوز جایگاه ستادی روابط عمومی در شرکتهای بیمه استاندارد سازی نشده است. یعنی الگوی مشخصی نیست که مدیر مافوق روابط عمومی کیست؟ مدیرعامل یا برخی معاونت ها!  البته استثنائاتی وجود دارند که آن هم سرچشمه از کاریزما و قدرت خود مدیر روابط عمومی می گیرد.

تا اینجا مطلب ذکر مصیبت بود و بقول معروف طرح مشکلات، چه باید کرد و راهکار برون رفت از این حالت چیست؟
چند پیشنهاد عملیاتی پیش روی صنعت بیمه وجود دارد:
1- تدوین آیین نامه مستقل درباره تبلیغات و روابط عمومی در صنعت بیمه توسط شورای عالی بیمه
2- ابلاغ چارت سازمانی و تشکیلاتی روابط عمومی شرکت بیمه از سوی بیمه مرکزی بنحوی که همه شرکت ها مدیر مافوق مدیر روابط عمومی مدیرعامل باشد
3- ایجاد سازوکار برای فعالیت در بخش روابط عمومی صنعت بیمه بدین معنا که مدیر یا کارکنان باید دارای چه ویژگی و تحصیلاتی باشند.

دقیقا مانند مدیران فنی دیگر بخشهای صنعت بیمه که کاملا تخصصی منصوب می شوند .

روابط عمومی در صنعت بیمه، بعلت آنکه حجم مراجعات مردمی به شرکت بیمه بالاست می تواند نقطه قوت یا پاشنه آشیل شرکت باشد.

پاسخگویی، تولید محتوای اطلاع رسانیT ایجاد بستر مناسب عرضه خدمات سه عنصری هستند که یک روابط عمومی شرکت بیمه باید داشته باشد و بجای خلاصه کردن امور روابط عمومی به بحث " تبلیغات" گامی فراتر از آن بعنوان حلقه وصل درون و برون سازمان بردارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد


  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد