درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 02:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33103صفحه نخست » چهارشنبه، 15 فروردین 1397 - 20:45
بحران فیسبوک؛ زاکربرگ هفته آینده به کنگره می‌رود
مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک، گفته هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان کنگره آمریکا به واشنگتن می‌رود. کنگره آمریکا پس از برملا شدن استفاده یک شرکت مشاور کارزارهای سیاسی از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک، مارک زاکربرگ را برای ادای توضیحات فراخوانده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک، گفته هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان کنگره آمریکا به واشنگتن می‌رود. کنگره آمریکا پس از برملا شدن استفاده یک شرکت مشاور کارزارهای سیاسی از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک، مارک زاکربرگ را برای ادای توضیحات فراخوانده بود.

قرار است مدیرعامل فیسبوک که نامش در رده‌های بالای فهرست ثروتمندان جهان هم قرار دارد، چهارشنبه آینده (۱۱ آوریل) در برابر اعضای کمیته بازرگانی مجلس نمایندگان کنگره حاضر شود.

جلسه‌ای که احتمالا با پوشش گسترده رسانه‌های آمریکا و جهان همراه خواهد شد چرا که صدها میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی در چند هفته گذشته نسبت به قابلیت فیسبوک در حفظ اطلاعات شخصی آنها ابراز نگرانی کرده‌اند و اکنون منتظر شنیدن دلایل آقای زاکربرگ و تمهدیداتی هستند که قرار است فیسبوک برای پیش‌گیری از وقوع مجدد چنین "سوء استفاده‌هایی" به کار گیرد.

دردسر فیسبوک از آنجا آغاز شد که رسانه‌ها گزارش کردند
کمبریج آنالیتیکا یک شرکت مشاوره سیاسی توانسته به جزئیات حساب شخصی پنجاه میلیون کاربر فیسبوک‌ بدون اجازه آنها دست یافته و از این اطلاعات برای تاثیرگذاشتن بر مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ استفاده کند و دست آخر هم این اطلاعات را پاک نکرده است.

همزمان گرگ والدن و فرانک پالون از نمایندگان عضو کمیته بازرگانی از موافقت آقای زاکربرگ برای حضور در کنگره استقبال کرده‌اند.

این دو در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند: "این جلسه استماع فرصت بسیار مهمی فراهم خواهد کرد که بروی مساله مهم صیانت از اطلاعات خصوصی کاربران تمرکز شود و به آمریکاییان امکان خواهد داد با چگونگی استفاده از اطلاعات شخصی آنها دنیای مجازی بیشتر آشنا شوند."

یکی از کمیته‌های پارلمان بریتانیا هم اواخر ماه گذشته از آقای زاکربرگ برای حضور در برابر نمایندگان دعوت کرده بود اما مدیرعامل فیسبوک از رفتن به لندن عذر خواسته بود.

شرکت کمبریج آنالیتیکا که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ حامی دونالد ترامپ بود و یکی از حامیان مالی اصلی آن، رابرت مرسی‌یر، میلیاردر راست‌گرا، از طرفداران پر و پاقرص آقای ترامپ است، متهم شده که با استفاده از اطلاعات حدود ۵۰ میلیون از کاربران فیسبوک از آنها برای پیش‌بینی رفتار انتخاباتی رای دهندگان استفاده کرده و همچنین این افراد را هدف کارزارهای تبلیغات سیاسی قرار داده است.

رفتار یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک اطلاعات زیادی را درباره او به دست می‌دهد.

پست‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها اطلاعات حاضر و آماده‌ای محسوب می‌شوند که به راحتی قابل ذخیره‌سازی، طبقه‌بندی و پردازش هستند و سرعت، دقت، ارزانی و ابعاد تحلیل بر مبنای آنها در مقایسه با روش‌های پیشین، مانند نظرسنجی تلفنی و حضوری و امثال آن بسیار کارآمدتر است.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد