درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 17:30   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32733صفحه نخست » کسب‌وکارجمعه، 4 اسفند 1396 - 22:36
دستگاههای تبلیغاتی، کارشناسان روابط عمومی و رسانه ها اسلحه جنگ سرد
24 فوریه 1953 به کنگره آمریکا پیشنهاد شده بود: اینک که جنگ سرد کمونیسم و کاپیتالیسم و درنتیجه معارضه دولتهای پیرو این دو ایدئولوژی یک واقعیت روز شده است باید در جوار دستگاه حکومتی آمریکا یک مدیریت واحد جنگ سرد ...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 24 فوریه 1953 به کنگره آمریکا پیشنهاد شده بود: اینک که جنگ سرد کمونیسم و کاپیتالیسم و درنتیجه معارضه دولتهای پیرو این دو ایدئولوژی یک واقعیت روز شده است باید در جوار دستگاه حکومتی آمریکا یک مدیریت واحد جنگ سرد (آشگار و یا غیرعلنی) ایجاد شود و کار برنامه ریزی ها و مخصوصا اداره سیاست های تبلیغاتی و فعالیتهای رسانه ای را به دست گیرد و صدای آمریکا نیز از وزارت امور خارجه جدا گردد و ...، زیرا که دستگاههای تبلیغاتی، کارشناسان روابط عمومی و رسانه ها اسلحه جنگ سرد هستند.


برای تصویب این طرح همچنین استدلال شده بود که سلاح اتمی مانع جنگ جهانی دیگری خواهد شد بنابراین هرگونه معارضه درآینده، به شکل جنگ سرد (نطق، نوشته و بازی های دیپلماتیک ـ تهدید و ارعاب، قهر و آشتی) خواهد بود و برنده این جنگ؛ بلوک، جناح و دولتی خواهد بود که سیاست تبلیغاتی و رسانه ای بهتر و منجسم، روزنامه نگاران بسیارماهر، دیپلماتهای زبردست (کارکشته) و پالیسی میکرهای آزموده داشته باشد.


این طرح، با جزیی تغییر و اضافه شدن یک بند مبنی بر توجه هرچه بیشتر به سازمانهای اطلاعاتی آمریکا (از لحاظ بودجه، تجهیزان و نیروی انسانی) به تصویب رسید که مورخان، فروپاشی بلوک شرق (ازجمله شوروی) و عقب نشینی کمونیسم را از نتایج آن بشمار آورده اند.


در پی پیروزی این طرح بود که کانونهای فکر و مطالعه به صورت انستیتوها، مراکز پژوهش، انجمن، NGO ها (سازمانهای غیر دولتی) و ... به وجودآمده اند و پالیسی میکرهای سابق، دیپلماتها و ماموران اطلاعاتی بازنشسته، پی.آر.پی ها (کارشناسان روابط عمومی و مدیران تبلیغات) و ... به آنها پیوسته اند و هرروز هم تقویت می شوند. در این زمینه، در دو دهه گذشته برخی از کشورها به اقتباس از آمریکا به اجرای چنین طرحهایی دست زده اند. پاره ای از دولتها و ازجمله روسیه برخی از اینNGO ها را که در کشورهای دیگر فعالیت آزاد دارند از عوامل جاسوسی خوانده اند.


به باور برخی از مفسران، واشنگتن روش قدیم انگلستان مبنی بر خرید و یا برسر کار آوردن بعضی از رجال کشور مورد نظر (هدف) به علاوه، رسانه ها و دست اندرکاران آنهارا مورد مطالعه و بررسی قرارداده است.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد