درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 21:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31097صفحه نخست » یکشنبه، 5 شهریور 1396 - 08:58
اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند
آغاز به‌کار اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی
اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در نهایت با برگزاری انتخابات و تعیین اعضای هیات‌مدیره اولین گام خود را برداشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در نهایت با برگزاری انتخابات و تعیین اعضای هیات‌مدیره اولین گام خود را برداشت. پیش از این اتحادیه‌های صنفی و بخشی از کسب‌وکارهای مجازی در اصناف و بخش خصوصی منتقد تشکیل این اتحادیه بودند اما حالا با تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت و با اعطای مسوولیت آن به اتاق اصناف ایران کار عضو گیری و شروع فعالیت و روند ثبت رسمی این اتحادیه نوپا آغاز شده است.

 

به گفته رضا الفت‌نسب، یکی از اعضای جدید هیات‌مدیره این اتحادیه، تشکیل آن بر اساس ماده 87 قانون نظام صنفی برای صدور جواز کسب به کسب‌وکارهای مجازی است که انجام شده و دولت نیز پیوسته بر برگزاری انتخابات اعضای هیات‌مدیره تاکید داشت. او در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید که روند ثبت این اتحادیه به‌زودی آغاز می‌شود. او با اشاره به برخی مخالفت‌ها برای تشکیل این اتحادیه می‌گوید:«با همه این واکنش‌ها اما به‌زودی فعالیت این اتحادیه شروع می‌شود و قطعا راه پر پیچ و خمی پیش‌رو است چراکه برخوردهایی از سوی مخالفان سنتی و هم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای وجود داشته اما دولت با اجرای قانون به دنبال این اتفاق بود تا اتحادیه با قدرتی که دارد کارش را آغاز کند و مرجعی برای صدور مجوزکسب‌وکارهای اینترنتی باشد.»به گفته الفت‌نسب یکی از خوبی‌های تشکیل این اتحادیه افرادی است که در میان اعضای آن دیده می‌شوند؛ افرادی که آشنا به آسیب‌ها و مشکلات کسب‌وکارهای مجازی هستند. او تاکید می‌کند: «از این پس افرادی که در فضای مجازی قرار است خدمتی ارائه دهند به‌طور مثال در حوزه پوشاک یا موبایل از این اتحادیه مجوز می‌گیرند و اگر در این مسیر موارد اختلافی هم با اتحایه خود داشته باشند ما با مذاکراتی که با اتحادیه کشوری خواهیم داشت آن را رفع خواهیم کرد و در صورت ادامه اختلاف آن را از طریق نهادهای بالاتر در میان گذاشته و مشکلات را حل خواهیم کرد

او می‌گوید که این اتحادیه در ابتدا هیچ الزام و اجباری را پیش‌روی کسب‌وکارهای مجازی برای دریافت مجوز قرار نمی‌دهد: «قصد داریم در ابتدا به حل مسائل و مشکلات و برنامه‌های حمایتی برای کسب‌وکارها بپردازیم تا درنهایت افراد خودشان راغب شوند برای دریافت مجوزی که قدرتمند و حامی آنها است، اقدام کنند.» به گفته این عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برخی از کسب‌وکارها با این ابهام مواجه‌اند که جزو این اتحادیه محسوب می‌شوند یا خیر، که با تشخیص کارشناسان این حوزه چگونگی مراحل کسب مجوز آنها بررسی و اعلام خواهد شد. او می‌گوید: «درحال‌حاضر همه استارت‌آپ‌هایی که خدماتی در بستر فضای مجازی دارند می‌توانند از این اتحادیه درخواست دریافت مجوز بدهند. از این پس مشکلاتی که برای استارت‌آپ‌ها وجود داشت و به‌طور مثال برای تاکسی‌های اینترنتی اتحادیه مربوطه موانعی را برای ارائه مجوز پیش‌آورده بود، رفع خواهد شدالفت‌نسب ابراز امیدواری کرد با تعامل خوبی که این اتحادیه با اتحادیه‌های سنتی ظرف یک‌سال آینده خواهد داشت، این منتقدان سنتی به گروه طرفداران اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بپیوندند. به گفته او کسب‌وکارها در لحظه احراز هویت در سامانه نماد اعتماد می‌توانند درخواست مجوز خود را ارائه دهند و از نظر این اتحادیه مدارکی بیش از آنچه در زمان دریافت نماد اعتماد ارائه می‌کنند، برای کسب این مجوز لازم نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4129

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد