درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31046صفحه نخست » چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 20:06
برند سازی شخصی و ساخت داستان
دن شوبیل معتقد است «هر کاری که انجام می دهید بیان می کند چه کسی هستید، چطور برنامه ریزی می کنید و همین مسئله باعث می شود برای دیگران به یادماندنی شوید.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دن شوبیل معتقد است «هر کاری که انجام می دهید بیان می کند چه کسی هستید، چطور برنامه ریزی می کنید و همین مسئله باعث می شود برای دیگران به یادماندنی شوید.»

با مشاهده تصاویر استارباکس، مک دونالد یا اپل به چه چیزهایی فکری می کنید؟ این برندها شفاف، باثبات و قابل تشخیص هستند. احتمالا می دانید که آنها چه کاری انجام می دهند و محصولاتی که ارائه می کنند چیست. این تداعی نتیجه یک برندسازی سازمان یافته و هوشمندانه است.

برند شخصی چیست؟

پیش از این یک برند شخصی داشته ایم و خواسته یا ناخواسته آن را همراه خود داریم. در واقع یک برند شخصی ترکیبی است از تصویر و شهرت. چگونگی معرفی و رفتارتان بر پایه و اصول برند شخصی تان شکل می گیرد. دیگران نیز از طریق صحبت کردن و اعمال شان شما را تحت تأثیر قرار می دهند. جف بزوس، مدیر SEO آمازون می گوید «برند آن چیزی است که وقتی در اتاق نیستید راجع به شما می گویند.»

برای درک اینکه آیا برند فردی معتبری داریم، می توانیم سوالاتی از خودمان بپرسیم.

- آیا دیگران درک درستی از کارهایی که انجام می دهم یا ارزش هایی که ارائه می دهم، دارند؟

- چه کلمات، مفاهیم و ایده هایی برای دیگران وقتی که اسم من را می شنوند یا تصویرم را می بینند، تداعی می شود؟

چگونه برند شخصی تان را می توانید کنترل کنید تا بتوانید آن چیزی را که دوست دارید دیگران درباره شما بگویند تحت تأثیر قرارداده یا شکل دهید.  برندسازی شخصی، فرآیند توسعه یک استراتژی یا رفتار برای راهنمایی برند شخصی است؛ مجموعه ای از اصول و ارزش ها و باورهای ما نسبت به خودمان.

 برند ما در طول 24 ساعت مدام کار می کند. پس باید اطمینان خاطر داشته باشیم که از یک ارتباط چه چیزی می خواهیم. چه کاری امروز برای برند شخصی ام انجام داده ام؟ با خلق داستان برای برند شخصی تان، کار اصلی را انجام داده و اجرا کنید.

داستان برند شخصی چیست؟

داستان برند شخصی جمله ای کوتاه در حدود یک تا سه جمله است که ارزش های شما (آنچه در آن بهترین هستید)، مخاطبان تان (خدمات خود را به چه کسانی ارائه می کنید) و وعده های (چگونه ارزش های خود را ایفا می کنید) شما را بیان می کند.

چه چیزی یک داستان برند شخصی نیست؟

یک داستان فی نفسه، برند شخصی نیست. داستان برند شخصی عنوان شغلی، بیانیه مأموریت شخصی، اهداف شغلی یا هدف زندگی نیست. این موارد ممکن است بخشی از داستان برند شما باشند، اما هدف از داستان برند را شامل نمی شوند.

تام پیترز می گوید: «شما توسط عنوان شغلی تان تعریف نشده و با شرح وظایف و شرح شغل تان محدود نمی شوید.»

چه مواردی منجر به موفقیت یک داستان برند شخصی می شود؟

به یاد ماندنی باشد، راه حل ارائه کند، ترکیبی از منطق و احساسات باشد، سوابق شغلی را بیان کند،  ویژگی ها و خصوصیات برند شما را منحصربه فرد و با ارزش سازد، نمونه های خاصی را ارائه  کند و قابل اعتماد بودن که از موارد مهم در موفقیت یک داستان است.

داستان برند شخصی باید تمامی عناصر یک داستان برند موفق را داشته باشد. به وضوح به ما بگوید چه کاری انجام می دهم، برای چه کسانی چه درک و استنباطی ارائه می دهد و چطور و چگونه آن را انجام می دهد. حالا باید اقدامات مهمی صورت بپذیرد.

1-  مخاطب هدف خود را تعریف کنید یا تعیین کنید اساس مشتری ایده آل چیست.

2- با تمرکز بر ویژگی های کلیدی یا شخصیت خود، یک بیانیه ارزش تعریف کنید.

3- مزیت ها و قابلیت های مهم، کلیدی و منحصر به فرد خود را تعیین کرده یا وعده بدهید.

4- ترکیب این عناصر منتج به خلق روایتی می شود. که شما را برای دیگران بیان می کند، به عبارت دیگر قوی ترین ویژگی (شخصیت) و نتایجی که آن برای دیگران به ارمغان می آورد (وعده برند) را در یک داستان به هم پیوند بزنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد