درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 19:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30847صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 31 مرداد 1396 - 03:50
پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی
در عرصه روابط عمومی، شما خیلی در دیدرس رسانه‌های قرار دارید. افراد حرفه‌ای در عرصه روابط عمومی همیشه برای خبرهای خوب باخبر می‌شوند.
  


1- ارتباطات داخلی یا خارجی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات: اگر در یک آژانس خبری فعالیت می‌کنید، ارتباطات اصلی شما شامل همکاران خودتان در محل آژانس و مراجعین به آژانس می‌شود. اگر از طرف مراجعه‌کننده اقدام به خرید فضای تبلیغاتی کنید، آنگاه ممکن است با نمایندگان رسانه‌ها نیز در ارتباط قرار بگیرید.


روابط عمومی: شما با رسانه‌ها در ارتباط و تعامل هستید و رابطه‌ای دوسویه را با آن‌ها بسط و توسعه می‌دهید. یعنی ارتباطات شما محدود به فضای داخلی شرکت شما نیست و همواره در ارتباط با نمایندگان یا دوستان و آشنایان خود در محل دفتر رسانه‌های مختلف هستید.

2- هدف قرار دادن مخاطب یا مجاب کردن تهیه‌کنندگان
تبلیغات: شما در پی مخاطب هدف خودتان و تبلیغات مرتبط با آن هستید. به عبارتی اقدام به تبلیغ و معرفی یک محصول برای خانم‌ها در یک شبکه با مخاطب مردانه نمی‌کنید.

روابط عمومی: شما باید اقدام به مجاب کردن تهیه‌کنندگان رسانه‌ها برای استفاده از اطلاعات و محتوا تهیه‌شده از طرف خودتان برای یک مقاله، یک برنامه خبری یا . . . باشید.

3- تماس‌های محدود یا نامحدود
تبلیغات: برخی از افراد در صنایع خاص ممکن است با مشتریان و مراجعین برون‌سازمانی در ارتباط باشند. اما برخی دیگر از قبیل تنظیم‌کنندگان متون و طراحان گرافیک در یک آژانس ممکن است اصلاً با مراجعین در ارتباط نباشند و با یک‌فاصله اطلاعات و خواسته‌های آن‌ها را دریافت کنند.

روابط عمومی: در عرصه روابط عمومی، شما خیلی در دیدرس رسانه‌های قرار دارید. افراد حرفه‌ای در عرصه روابط عمومی همیشه برای خبرهای خوب باخبر می‌شوند.

اگر تصادف یا حادثه‌ای در محل شرکت یا کارخانه شما اتفاق افتاد باشد، ممکن است نیاز به انتشار یک بیانیه یا مصاحبه ویدئویی در جلوی دوربین خبرنگاران داشته باشید. ممکن است به نمایندگی از شرکت به‌عنوان سخنران در یک رویداد حضور پیدا کنید. یا ممکن است در یک رویداد یا جمع برای نشان دادن حس مسئولیت و اهتمام شرکت خودتان به مردم و اجتماع حضور پیدا کنید.

4- رویدادهای خاص
تبلیغات: اگر شرکت شما از یک رویداد خاص حمایت می‌کند، مطمئناً خواهان انتشار یک تبلیغ نیستید که تنها موجب خوشحال شدن دیگران و تشویق و تائید شما شود. این درواقع حوزه‌ای است که بخش روابط عمومی باید به آن ورود کند.

روابط عمومی: اگر در حال حمایت از یک رویداد هستید، مطالب و محتوایی را منتشر می‌کنید که برای رسانه‌ها جالب باشد تا شاید آن‌ها این محتوا را بازنشر کرده و به پوشش آن رویداد کمک کنند.

5- سبک نوشتار
تبلیغات: این محصول را بخرید! اکنون اقدام کنید! امروز تماس بگیرید! این‌ها تمام مطالب و عباراتی است که شما می‌توانید در یک متن تبلیغاتی عنوان کنید. شما می‌خواهید از آن کلمات و عبارات به‌عنوان وسیله و ابزاری جهت تحریک مخاطب برای خرید محصول خودتان استفاده کنید.

روابط عمومی: شما درواقع در حال نگارش متن به‌صورت کاملاً خبری هستید. هرگونه پیام تبلیغی واضح و روشن در ارتباطات خودتان توسط رسانه‌های نادیده گرفته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد