درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30744صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 14 مرداد 1396 - 18:30
هشدارهایی به رسانه‌ها برای انعکاس مراسم تحلیف
یک مدرس دانشگاه در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان اظهار کرد: رسانه‌های ما بزرگترین و تنها کاری که باید انجام دهند این است که از جناح‌بندی‌های سیاسی و انتقام‌جویی های جناحی دوری کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یک مدرس دانشگاه در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان اظهار کرد: رسانه‌های ما بزرگترین و تنها کاری که باید انجام دهند این است که از جناح‌بندی‌های سیاسی و انتقام‌جویی های جناحی دوری کنند.

حمید شکری خانقاه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان، گفت: مراسم تحلیف در هر جای دنیا چند مفهوم خاص دارد که یک مفهوم آن، نمایش قدرت است. عظیم‌ترین نمایش قدرت در امریکا انجام می‌­شود که تمام رسانه­های دنیا به صورت زنده پخش می‌کنند زیرا انتقال قدرت سیاسی از منظر جهانی مهم است. مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری کشور ما هم یک رویداد فراملی و جهانی و از همه مهمتر نشانه اهمیت و اعتبار کشور است زیرا سران کشورهای مختلف وارد کشور ما می‌شوند و بسیار مهم است که چنین رویدادهایی به صورت نمادی از یکپارچگی ایرانی و ثبات نظام به نمایش گذاشته شود.

او افزود: در حال حاضر بیشترین بخش هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای تشکیل داده است؛ به دلیل اینکه رسانه‌ها فراگیر شده‌اند و ما تمام افکار خوب و بد خود را از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌گیریم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به عملکرد رسانه‌های خارجی در پوشش خبری مراسم تحلیف بیان کرد: ما از رسانه‌های خارجی انتظار یکپارچگی و تثبیت نظام را نداریم زیرا رسانه‌های خارجی رویدادهای خبری را با تفکری که دارند پوشش می‌دهند. در حال حاضر ما در شرایط خاص منطقه خاورمیانه هستیم و نیاز به آرامش داریم به همین دلیل رسانه‌های ارتباطاتی ما به هوش ارتباطی فوق‌العاده نیاز دارند.

نویسنده کتاب «برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی» به وظیفه رسانه‌های داخلی در پوشش خبری مراسم تحلیف اشاره و اظهار کرد: رسانه‌های داخلی ما باید بر یکپارچگی نظام تاکید و توجه کنند. مقام معظم رهبری، دکتر حسن روحانی را به عنوان رییس جمهور تنفیذ کرده‌اند، همچنین او رأی اکثریت مردم را گرفته و سران قوا هم وی را تایید کرده‌اند. یک مراسم فراملی هم در آستانه برگزاری است؛ بنابراین رسانه‌های ما نباید ساز مخالف بزنند و باید بدانند که امروز فضای انتقام‌جویی و جناحی عمل کردن نیست بلکه زمان نمایش اقتدار است. رسانه‌های ما بزرگترین و تنها کاری که باید انجام دهند این است که از جناح‌بندی‌های سیاسی و انتقام جویی‌های جناحی دوری کنند.

این جامعه‌شناس ارتباطات با بیان اینکه رسانه‌های مخالف و موافق باید نظام یکپارچه جمهوری اسلامی را به تمام جهان نمایش دهند و مخابره کنند، ادامه داد: خبرنگاران خارجی که برای پوشش مراسم تحلیف آمده‌اند تنها مسائلی که می‌بینند و با دوربینشان عکس می‌گیرند را مخابره نمی‌کنند بلکه آشنا و آگاه به پایش اخبار و رویدادها هستند و تمام خبرگزاری‌ها و سایت های خبری داخلی ما را بررسی می‌کنند. در نهایت رسانه‌های خارجی اغلب اخبار خود برای انتشار را از رسانه‌های داخلی می‌گیرند.

او اضافه کرد: یکی از قدرت‌های یکپارچه رسانه‌ها، استفاده از دانش، توان و گستردگی فراگیر دیگر رسانه‌هاست. رسانه‌های خارجی، رسانه‌های داخلی ما را به عنوان یک منبع خبری و موثق پایش می‌کنند و بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد از اخبارشان برگرفته از رسانه‌های ما خواهد بود و در رسانه های خودشان منتشر خواهند کرد.

این جامعه شناس ارتباطی با ارائه پیشنهادی به رسانه‌های داخلی برای پوشش مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان گفت: ما از رسانه‌های داخلی هوش ارتباطی هوشمند و قدرتمند می‌خواهیم که بتوانند این انسجام و یکپارچگی ایرانی را در این شرایط خاص به تمام دنیا منتقل کنند. بهترین ژست رسانه‌های موافق و مخالف در این ایام پایبندی به قوانین است. رییس جمهور هفتاد میلیونی ما امروز می‌خواهد سوگند یاد کند و قانون هم به او قدرت می‌دهد و همچنین رأی اعتماد مردم و مقام معظم رهبری را هم گرفته است.

شکری خانقاه در پایان با تاکید بر یکپارچگی رسانه‌های داخلی بیان کرد: در حال حاضر رسانه‌ها به صورت استراتژیک نیاز به یکپارچگی دارند و باید امروز از این قدرت استفاده کنند و کشورمان را قدرتمند، با ثبات در منطقه و موثر نشان دهند. ما به دلایل مختلف یک کشور معتبر جهانی هستیم و تمام دنیا هم به دلایل مختلف منتظرند ببینند که آیا بین سران کشور اختلافی وجود دارد؟ آن‌ها می‌خواهند که این اختلاف وجود داشته باشد و آبشخورشان رسانه‌های ماست. البته شبکه‌های اجتماعی تا حدی رسانه‌های رسمی به خصوص مخالف را ناکارآمد کرده است و مردم به صورت مستقیم تحلیلگر شده‌اند و افکار و اندیشه‌شان را به اشتراک می گذارند. این به اشتراک گذاشتن افکار باعث شده که بسیاری از بدخواهان نظام ناکارآمد جلوه کنند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد