درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30665صفحه نخست » یکشنبه، 8 مرداد 1396 - 09:13
رهنمون‌هایی برای تداوم دوران مدیریت‌تان
نخستین روزها، هفته‌ها و ماه‌های مدیریتی هر فردی مملو از بیم‌ها و امیدهاست و معیاری برای محک‌زدن مدیر تازه منصوب شده به‌حساب می‌آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نخستین روزها، هفته‌ها و ماه‌های مدیریتی هر فردی مملو از بیم‌ها و امیدهاست و معیاری برای محک‌زدن مدیر تازه منصوب شده به‌حساب می‌آید. در همین دوران هم هست که مدیران مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که می‌تواند به بهای برکناری‌شان و یا حداقل زیر سوال رفتن انتصاب آنها به عنوان مدیر تمام شود. آنچه در این میان می‌تواند شرایط را به نفع مدیر تغییر دهد، استفاده او از رهنمون‌ها و روش‌هایی است که فعالیت‌های مدیریتی‌اش را به مسیر درستی هدایت کنند و موجب ثبات و آرامش کاری مدیر شوند. با این همه، رهنمون‌ها و راهکارهای ساده اما کاربردی خاصی وجود دارند که پیروی از آنها می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند که به شش مورد از آنها در ادامه اشاره خواهد شد.

 

درس اول: از دیگران سوال بپرسید

از قدیم گفته‌اند: «سوال پرسیدن عیب نیست، بلکه ندانستن عیب است.» مدیران تازه‌کار معمولا در برابر سوال پرسیدن از دیگران، به‌ویژه کارکنان مقاومت می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که گویی از همه‌چیز خبر دارند. این مقاومت بی‌منطق مدیران تازه‌وارد هنگامی خطرناک‌تر می‌شود که مدیر مذکور، قبلا در آن شرکت کار نمی‌کرده و کاملا با شرایط آنجا غریبه است. تداوم مقاومت مدیر در برابر پرس و جو کردن از زیردستان در چنین حالتی به‌طور حتم به شکست و ناکامی او منجر خواهد شد. پس در ماه‌های اول مدیریت‌تان تا آنجایی که ممکن است و از هر کسی که در اطرافتان حضور دارد، سوال بپرسید و اطلاعات جمع کنید، چراکه رمز موفقیت شما در عرصه مدیریت به همین اطلاعات بستگی دارد.

 

درس دوم: شما باید تعیین‌کننده باشید

تا پیش از اینکه به مقام مدیریت برسید، معمولا دیگران به شما دستور می‌دادند و شما اجرا می‌کردید، درحالی‌که بعد از مدیر شدن، این شما هستید که تعیین کننده‌اید و باید به دیگران دستور بدهید. علاوه‌بر این، به عنوان مدیر باید خط‌مشی‌های مجموعه تحت مدیریتتان را خودتان تعیین و به کارکنان ابلاغ کنید. این کاملا اشتباه است که مدیران در این زمینه سهل انگاری کنند و تعیین خط‌مشی‌ها را به کارکنان واگذار کنند. نوآوری و خلاق بودن در این زمینه می‌تواند جایگاه شما را در میان کارکنان ارتقا دهد و به آنها ثابت کند با مدیری قابل‌اعتماد و مقتدر روبه‌رو هستند که اختیار امور را در دستانش دارد.

 

درس سوم: همیشه تشنه یادگیری باشید

استیو جابز بزرگ در سخنرانی معروفش در جمع دانشجویان دانشگاه استنفورد جمله‌ای را گفت که می‌تواند سرلوحه هر مدیری باشد و آن جمله این است: «در راه علم تشنه و نادان باش.» مدیران تازه‌کار و جوانی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و به جدیدترین دانش مدیریتی آکادمیک مجهز هستند، به اشتباه خود را از یادگیری بیشتر و مستمر بی‌نیاز می‌بینند و به دانسته‌های قبلی خود بسنده می‌کنند، درحالی که این کار اشتباه بسیار مهلکی است که از اغلب مدیران جوان سر می‌زند. واقعیت آن است که دانش آکادمیک تفاوت‌های بسیاری با دانش عملی دارد و تمرکز انحصاری بر هرکدام از آنها می‌تواند آسیب‌زا باشد. به همین دلیل هم هست که اغلب مدیران موفق را کسانی تشکیل می‌دهند که در راه کسب دانش جدید همیشه تشنه و مشتاق هستند. مطالعه کردن، شرکت در کلاس‌های ضمن خدمت و کنفرانس‌های تخصصی می‌تواند ارتقای سطح دانش و یادگیری دائمی مدیران را تضمین کند.

 

درس چهارم: بدانید که همه کارها را نمی‌توان یک روزه انجام داد

مدیران تازه‌نفس و پرانرژی معمولا دوست دارند به صورت ضربتی و خیلی سریع همه مشکلات را حل کنند و برای ایجاد تغییرات عجله زیادی دارند. این سرعت‌عمل اگر در حد متعادلی صورت پذیرد، می‌تواند به تکاپو و چابکی سازمانی منجر شود، اما اگر با شتاب بیش از حد همراه شود، نه‌تنها مفید نخواهد بود، بلکه به نوعی سردرگمی و بی‌برنامگی در سازمان دامن می‌زند. این مدیر یک مجموعه است که ریتم و روند حرکتی آن مجموعه را تعیین می‌کند و چنانچه این ریتم بیش از حد تند یا کند باشد مشکلات متعددی گریبانگیر مجموعه خواهد شد. در بسیاری از سازمان‌های چابک نیز گاهی نیاز است کمی درنگ کرد و به عملکرد گذشته نگاهی انداخت و پس از مشخص شدن نقاط قوت و ضعف به سمت افق‌های آینده حرکت کرد.

 

درس پنجم: شاد باشید و کارکنان‌تان را شاد نگه دارید

شاید کمی شگفت‌آور باشد؛ اما واقعیت آن است که یک مدیر موفق، مدیری است که هم خودش شاد و سرزنده است و هم کارکنانش را شاد می‌سازد و شاد نگه می‌دارد. شادی در کار یکی از مهم‌ترین عوامل سازنده و تقویت کننده بهره‌وری در کار به‌حساب می‌آید و این وظیفه مدیران است که شادی را به محیط کار تزریق کنند، به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که تاکید بیش از حد مدیران تازه‌کار بر جدیت در محیط کار و خودداری از خندیدن و شاد بودن در کار به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده کارکنان، رویکردی نادرست و کوته‌بینانه‌ای است که باید تغییر پیدا کند.

 

درس ششم: همیشه در دسترس باشید

مدیر خوب و موفق کسی است که همیشه و به آسانی دردسترس کارکنانش باشد. وجود دسترسی آسان و نامحدود کارکنان به مدیری که به‌تازگی وارد یک مجموعه شده است می‌تواند پیامدهای مثبت بسیاری داشته باشد، از جمله اینکه اطلاعات قابل‌توجهی از طرف کارکنان به مدیر می‌رسد که به او در کسب اطلاع از شرایط موجود کمک می‌کند و از سویی دیگر موجب آب‌شدن یخ رابطه بین کارمندان با مدیر ناشناخته و غریبه‌ای که به‌تازگی بر صندلی مدیریت شرکت تکیه‌زده، می‌شود. پس در نخستین هفته‌ها و ماه‌های ورودتان به یک شرکت جدید به عنوان مدیر حتما از سیاست درهای باز استفاده کنید و در صورت گرفتن بازخوردهای مطلوب آن را تمدید کنید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4105

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد