درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30353صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 18 تیر 1396 - 09:12
دکتر امیر مسعود مظاهری استاددانشگاه: آشنایی با تصویر سازمان در افکار عمومی
در مورد رصد و پایش رسانه‌ها و اهمیت این موضوع نزد روابط عمومی‌ها باید گفت با توجه به این که در حوزه‌ ارتباطات روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها استفاده‌کنندگان از خدمات ارتباطی محسوب می‌شوند که طبیعتاً به دنبال آن هستند که از طریق فعالیت‌های ارتباطی سازمان خود را به جامعه معرفی کنند و بازخورد آن را در جامعه نیز داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در مورد رصد و پایش رسانه‌ها و اهمیت این موضوع نزد روابط عمومی‌ها باید گفت با توجه به این که در حوزه‌ ارتباطات روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها استفاده‌کنندگان از خدمات ارتباطی محسوب می‌شوند که طبیعتاً به دنبال آن هستند که از طریق فعالیت‌های ارتباطی سازمان خود را به جامعه معرفی کنند و بازخورد آن را در جامعه نیز داشته باشند.


برای انجام این کار نیازمند دیده‌بانی و رصد است که سازمان بتواند از عملکرد خودبین رسانه‌ها که نماینده‌ افکار عمومی هستند مطلع شوند.


به نظر من اهمیت این موضوع تشبیه می‌شود به نقشی که پزشک در برخورد با بیمار دارد که در اولین اقدام در مواجهه با بیمار نبض او را می‌سنجد که کند یا تند است و در این جا نیز رصد کردن رسانه‌ها توسط روابط عمومی به منزله‌ گرفتن نبض است که در این شرایط روابط عمومی‌ها می‌توانند با رصد کردن رسانه‌ها ببینند چه تصویری و نقشی از سازمان‌شان در نزد افکار عمومی وجود دارد.


روش‌های دیگر ممکن است سعی و خطا داشته باشند اما روش رصد کردن و تحلیل محتوای رسانه‌ها مشخص می‌کند که در چه موضوعاتی اطلاع‌رسانی و تبلیغات روابط عمومی موفق بوده و در چه مباحثی با کاستی‌ها و ابهاماتی همراه شده که نسبت به بر طرف کردن آن‌ها نیز اقدام لازم انجام می‌شود و جهت‌گیری درستی به سمت رسانه‌ها داشته باشیم.


این که کدام دسته رسانه‌هایی که با روابط عمومی در ارتباط هستند و منافع نزدیک‌تری با سازمان مورد نظر دارند و ارتباطات بیشتری برقرار می‌شود و این که کدام دسته رسانه‌ها با نوع و سبک پوشش اخبارشان صدمه و آسیبی به سازمان وارد می‌کنند با رصد و پایش رسانه‌ها این امکان فراهم می‌شود تا نسبت به‌کارگیری روش‌های ارتباطی با دیگر رسانه‌ها چه اقداماتی را بایستی پوشش دهیم و در تصمیم‌گیری‌های سازمان نقش مهمی ایفا می‌کند، از همه مهم‌تر این که چه موضوعاتی در جامعه در رابطه با سازمان‌ها مطرح می‌باشد و ما چگونه باید پاسخگوی آن‌ها باشیم ازدیگر کارکردهای رصد وپایش رسانه هاست.


متأسفانه در بسیاری از موارد ارتباط بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها یک‌طرفه است، که حتی در سازمان‌هایی که واحدهای روابط عمومی فعالیت‌های انتشار اخبار گسترده‌ای را انجام می‌دهند نیز تعامل رفت و برگشت مناسب در این حوزه وجود ندارد.


روابط عمومی‌ها با انجام یک سری فعالیت‌های ارتباطی در ایجاد تعامل بین رسانه‌ها و روابط عمومی سازمان مورد نظر می‌توانند نقش ایفا کنند. کلاً ارتباط بین این دو واحد ارتباطی یک طرفه است و روابط عمومی‌ها معمولابه سراغ رسانه‌ها می روند برای انتشار اخبار و انعکاسی موضوعات مورد نظر مگر در مواردی که بحران یا اتفاق خاصی در رابطه با یک سازمان رخ دهد که رسانه‌ها پیگیر کسب خبر از سازمان‌های مورد نظر می‌شوند.


البته حضور و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی و آنی شدن ارتباطات و نشر اطلاعات باعث شده رسانه‌ها به نوعی منفعل شوندو اخبار تولیدی کمتری داشته باشند و از اخبار منتشر شده روابط عمومی‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد