درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 18:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30328صفحه نخست » دوشنبه، 12 تیر 1396 - 19:11
موفقیت آزمایش پهپاد فیس‌بوک؛ گامی در جهت "اینترنت برای همه"
هواپیمای بی‌سرنشین "آکوئیلا" دومین آزمایش خود را البته این بار با موفقیت پشت سر گذاشته است. مارک زاکربرگ می‌خواهد از طریق این پروژه به ایده‌ی بلندپروازانه‌ی خود جامه عمل پوشاند: اینترنت برای همه.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هواپیمای بی‌سرنشین "آکوئیلا" دومین آزمایش خود را البته این بار با موفقیت پشت سر گذاشته است. مارک زاکربرگ می‌خواهد از طریق این پروژه به ایده‌ی بلندپروازانه‌ی خود جامه عمل پوشاند: اینترنت برای همه.

 

هواپیمای بدون سرنشین آکوئیلا که قرار است رویای مارک زاکربرگ را به تحقق برساند، اولین پرواز آزمایشی موفق خود را در آریزونای آمریکا پشت سر گذاشت.

 

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس بوک، چند سالی است که از رویای "اینترنت برای همه جهان" سخن می‌گوید، زمانی در سازمان ملل و زمانی از طریق دنبال کردن پروژه‌های بلندپروازانه‌ای نظیر هواپیمای بدون سرنشین آکوئیلا.

 

این هواپیمای بدون سرنشین پیش از این یک بار آزمایش شده بود که نتیجه‌اش موفقیت‌آمیز نبود.

 

این پهپاد که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، یکی از پروژه‌هایی است که زاکربرگ ۳۳ ساله برای فراهم آوردن اینترنت برای چهار میلیارد ساکن کره زمین در نظر دارد که هنوز در "دنیای تاریک" تهی از اینترنت به سر می‌برند. زاکربرگ بارها درباره امکان آموزش از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی هم سخنرانی کرده است.

 

زاکربرگ درباره آزمایش اخیر هواپیمای بدون سرنشین آکوئیلا در فیس‌بوک نوشت: «وقتی آکوئیلا آماده شود، یک ناوگان هوایی با انرژی خورشیدی خواهد بود که دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان ممکن می‌کند.»

 

در گزارش‌ها آمده است که دومین پرواز این هواپیمای بدون سرنشین که تنها پرواز موفق آن نیز بوده است، در ماه مه امسال در مرکز نظامی یوما در آریزونا انجام گرفته است.

 

این هواپیمای بدون سرنشین این بار با سنسورهای بیش‌تر، اسپویلرهای جدید، سیستم توقف پروانه افقی به پرواز درآمد که برای فرود بی‌دردسر بر خلاف آزمایش ماه دسامبر گذشته موثر بود.

 

بنا به گزارش‌ها، آکوئیلا در آزمایش اخیر برای یک ساعت و ۴۶ دقیقه پرواز کرد و تا ارتفاع سه هزار پایی (بیش از ۹۰۰ متری زمین) اوج گرفت.

 

زاکربرگ در پست فیس‌بوکی خود گفت ما داده‌های فراوانی گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند برای بالا بردن راندمان آکوئیلا کمک کنند. او توضیح داد که هیچ کس تا کنون هواپیمایی نساخته که بتواند ماه‌ها به پرواز ادامه دهد و ما برای این منظور نیاز به همه جزییات ممکن داریم.

 

مارتین لوییز گومز، مدیر سیستم‌های هوایی فیس‌بوک، می‌گوید پرواز اخیر آکوئیلا تحت نظارت یک تیم مهندسی انجام گرفته است که از نتیجه رضایت دارند. این تیم مهندسی از طریق پخش زنده‌‌ی پرواز از طریق بالگردی که آکوئیلا را دنبال می‌کرده است بر پرواز نظارت داشته‌اند.

 

به گفته گومز، تغییراتی که پس از پرواز ناموفق اول در آکوئیلا ایجاد شد سهم به‌سزایی در موفقیت آزمایش اخیر داشته است.

 

آکوئیلا با بیش از ۴۵۰ کیلوگرم وزن و طول بال بزرگ‌تر از بوئینگ ۷۴۷ از طریق تیم پروازی که روی زمین مستقر است هدایت می‌شود.

 

فیس‌بوک برای اولین بار در مارس ۲۰۱۴ (فروردین ۱۳۹۳) از تاسیس یک مرکز پژوهشی در دل این کمپانی عظیم خبر داد که ماموریت‌اش یافتن راه‌هایی نوین برای رساندن اینترنت به کسانی بود که به آن دسترسی ندارند.

 

پژوهشگران و متخصصان هوا و فضا و فن‌آوری‌های ارتباطی در این مرکز مشغول توسعه تکنولوژی‌های جدیدی هستند که با بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها و لیزر می‌توانند دامنه نفوذ اینترنت در جهان را گسترش دهند و آن را به دورترین نقاط کره زمین برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد