شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محمدرضا پارسی گفت:نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشتماه به این نام، بهانهای است تا نقش و جایگاه و دستآوردهای تلاشگران خانواده بزرگ ارتباطات را ارج نهیم .
وی افزود:بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد.
پارسی ادامه داد: اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است بر همگان آشکار شده،نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه انسان و رسانه، بر بسیاری از مناسبات اجتماعی و از جمله راهبری و مدیریت افکار عمومی تاثیرگذار است،اضافه کرد:بر همین اساس می توان گفت که نظام ها و سامانه های مدیریتی و حاکمیتی نیز بدون ارتباط گیری موثر با افکار عمومی قادر به اجرای برنامه های خود نیستند و نمی توانند خدمتی در خور ارائه کنند. "افکار عمومی" پدیده ای است واقعی که با ظهور رسانه های جمعی و ابزارهای ارتباطی شکل گرفت و شناسایی ویژگی ها، تمایلات و مطالبات این پدیده برای برقراری یک ارتباط هدفمند و موثر، ضرورت جهان امروز است و در این میان روابط عمومی ها و رسانه ها، اصلی ترین نهاد در جهت شناخت،ساخت و تقویت افکار عمومی تلقی می شوند .
مدیرکل بهزیستی گیلان گفت:امروزه روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و سازمانها و نهادهی است لذا اهمیت و ضرورت روابط عمومی، هنر مردم داری، معرفی کردن دستگاه و مرکز ثقل اطلاعات و اخبار است .
وی با بیان اینکه نگاه به روابط عمومی باید نگاهی اعتماد بخش و سازنده باشد و بستر را برای مسائل فرهنگی آماده کند،گفت: فعالان عرصه روابط عمومی نقش مهمی در تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دارند و باید جهادگرانه در این راستا تلاش کنند.
منبع: فرصت امروز
|