درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:26   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29161صفحه نخست » دوشنبه، 5 آذر 1397 - 12:41
سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
نخستین نشریه چاپی که در آمریکای شمالی انتشار یافت 25 نوامبر سال 1690 طبق دستور عمومی (بخشنامه) فرماندار انگلیسی مهاجر نشین ماساچوست برای همیشه تعطیل شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین نشریه چاپی که در آمریکای شمالی انتشار یافت 25 نوامبر سال 1690 طبق دستور عمومی (بخشنامه) فرماندار انگلیسی مهاجر نشین ماساچوست برای همیشه تعطیل شد.

 

این روزنامه به سردبیری «بنجامین هریس» تنها نسخه خود را 25 سپتامبر 1690(در این سال و در روزی چون امروز) منتشر کرده بود و روز بعد به تصمیم فرماندار اعزامی از لندن موقتا توقیف شده بود تا درباره سرنوشت آن از لندن استعلام شود که تا رسیدن پاسخ دو ماه طول کشید.

 

چند تن از معاریف منطقه سرمایه گذاران این روزنامه بودند و هدفشان اطلاع رسانی و نیز انتشار نظرات خود درباره نارسایی ها و شکوه ها بود و قرار بود که چند نسخه از آن هم با کشتی برای مقامات انگلستان از جمله پارلمان و نخست وزیر به لندن ارسال شود.


     این روزنامه به نام «وقایع عمومی» که در قطع 30 در 50 سانتیمتر در هشت صفحه انتشار یافته بود در صفحه اول خود با تیتر درشت به بوروکراسی (کاغذبازی) دفتر فرمانداری ماساچوست و رفتار بد کارمندان دفتر با ارباب رجوع و امروز و فردا کردنها و اتلاف وقت مردم تاخته بود و نوشته بود که کارمندان دولت نوکران عامه هستند نه سرور آنان. همین مطلب سبب شد که فرماندار موقتا آن را توقیف و نظر لندن را به ادامه انتشار آن استعلام کند که جواب منفی دریافت کرده بود.


     14 سال بعد در همان محل دومین روزنامه به نام «بوستون نیوز لتر» انتشار یافت که به انتشار خود ادامه داد و تاسال 1820 شمار نشریات در سراسر ایالات متحده به 582 نشریه رسید که چندین برابر سایر کشورها بود. شمار نشریات منظم ایالات متحده در1997 زائد بر 25 هزار بود.


     نخستین نشریات منظم به صورت کتابچه 24 صفحه ای (مجله) کار خود را از آلمان آغاز کرده بودند و نخستین نشریه از این دست به نام «کتاب خبر» در 28 ژوئیه سال 1588 در شهر کلن انتشار یافته بود.

 

http://www.iranianshistoryonthisday.com/farsi.asp

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد