سیدشهاب سیدمحسنی، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: کتاب سال روابط عمومی در ایران از سوی انتشارات انجمن روابط عمومی تا پایان اسفند ماه منتشر میشود.-
سیدمحسنی در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب سال روابط عمومی در ایران از سال 1388 توسط انتشارات انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر میشود. وی ادامه داد: کتاب سال روابط عمومی امسال که تا پایان اسفندماه منتشر میشود، شامل رویدادهای روابط عمومی در سال 1391 در ایران و جهان است.
محسنی گفت: درج مقالههای بهروز، از بخشهای این کتاب است که به صورت سفارشی تهیه شده و یا برگرفته از مقالههای مطرح شده در همایشهای بینالمللی است.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی اظهار کرد: ارایه بحثهایی مکتوب با موضوع آسیبشناسی روابط عمومی آنلاین در ایران با حضور کارشناسان را در دستور کار این کتاب قرار دادهایم، همچنین یادداشت، معرفی کتابهای روابط عمومی، ارجاع مخاطبان به سایتهای معتبر و مصاحبه با صاحبنظران و استادان حوزه ارتباطات و روابط عمومیها از دیگر مباحث این کتابند.
محسنی با بیان اینکه این کتاب، طرحی جامع است که زیر نظر هیات علمی انجمن روابط عمومی ایران تالیف میشود، اظهار کرد: این کتاب با هدف تولید دانش در حوزه علمی روابطعمومیها در ایران تدوین میشود تا با ارایه رویکردها و رهیافتهای بومی بتوانیم دانش کاربردی روابط عمومی و متناسب با فرهنگ ایرانی را تولید کنیم.
نویسنده کتاب «کاربرد فنون مطبوعاتی در نشریه» اظهار کرد: روابط عمومی در معنای سازمانی و امروزی، فنی وارداتی است که قدمتی 62 ساله دارد. متاسفانه برخی ترجمههای این حوزه شیوایی لازم را ندارند و با نگاه تجاری و بازاریابی صرف کتابهای روابط عمومی در اروپا و آمریکا تفاوت دارد.
وی ادامه داد: تالیف کتاب در بخش روابط عمومی با دیدگاه فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی کاربردی میشود و بهتر است از ادبیات نظری و تئوریهای صرف خارج شود و به سمت کتابهای پر کاربرد در جامعه روابط عمومی ایرانی حرکت کند.
محسنی درباره مطرح شدن کتابهای روابط عمومی در جشنوارههایی مانند جشنواره خبرگزاریها و مطبوعات گفت: کتاب سال این بخش تا به حال وارد این جشنواره نشده اما پیشنهاد تشکیل جایزه و جشنواره جداگانه برای کتابهای حوزه روابط عمومی و ارتباطات، بسیار مناسب است.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان اینکه هر سال در سمپوزیوم و کنفرانس روابط عمومی ایران از پدید آوردگان کتابهای این حوزه تجلیل میشود، اظهار کرد: ایجاد جشنواره جداگانه برای تجلیل از ناشران، نویسندگان و مترجمان کتابهای حوزه ارتباطات و روابط عمومیها فرصت بسیار خوبی است تا فعالیت مولفان این عرصه با توجه به کمبود آثار تالیفی در یک میدان رقابت علمی و اختصاصی، سنجیده شود.
|