درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25699صفحه نخست » چهارشنبه، 10 شهریور 1395 - 12:07
راه جدید هکرها برای نفوذ: عکس‌های خودتان در شبکه‌های اجتماعی
با فراگیری سیستم‌های احراز هویت دوربین‌محور، هکرها می‌توانند با بازسازی چهره سه‌بعدی کاربران با عکس‌هایی که از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سیستم احراز هویت را فریب دهند و به سادگی به تجهیزات آنها نفوذ کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با فراگیری سیستم‌های احراز هویت دوربین‌محور، هکرها می‌توانند با بازسازی چهره سه‌بعدی کاربران با عکس‌هایی که از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سیستم احراز هویت را فریب دهند و به سادگی به تجهیزات آنها نفوذ کنند.

بسیاری از تجهیزات دیجیتال این روزها برای احراز هویت کاربران و اطمینان از این‌که کسی غیر از صاحب دستگاه نمی‌تواند وارد آن شود، از داده‌های بیومتریک استفاده می‌کنند. مثلا ورود به آی‌فون یا دیگر گوشی‌های هوشمند با اثر انگشت‌هایی که پیش‌تر به گوشی معرفی شده، یا ورود به لپ‌تاپ از طریق آنالیز چشم یا چهره کاربر با دوربینی که روی آن نصب است.


اما بهره‌گیری از داده‌های یکتای بیومتریک برای ارتقای امنیت، آسیب‌پذیری‌های امنیتی یکتا و جدیدی هم پدید آورده که کار هکرها را برای نفوذ به سیستم‌های شما آسان می‌کند. مثلا اگر احراز هویت از طریق رویت صورت کاربر انجام شود، چطور باید مطمئن شد آنچه در برابر دوربین قرار گرفته واقعا صورت کاربر است یا تصویری از صورت او؟


تجهیزات دیجیتالی که رمزشان با مشاهده صورت کاربر گشوده می‌شود، اخیرا حسگرهای حرکتی مخصوصی تعبیه کرده‌اند تا مطمئن شوند آنچه در برابر دوربین قرار گرفته صورت «زنده» یک کاربر است و نه تصویری ساکن از او. برخی از این سیستم‌ها حتی از کاربران می‌خواهند که حرکت خاصی از خود نشان دهند: مثلا رو به دوربین با چشم چپ چشمک بزنند، یا ابروی راست خود را بالا دهند.

با این همه، هکرها باز هم توانسته‌اند برای فریب این حسگرها راه‌های منحصر به فردی پیدا کنند. در مقاله‌ای علمی که در سمپوزیوم امنیتی «یوزنیکس» (از بزرگ‌ترین گردهم‌آیی‌های هکرهای جهان) در هفته‌های گذشته ارائه شد، گروهی از پژوهشگران نشان دادند که با استفاده از «واقعیت مجازی» و بهره‌گیری از تصاویری که خود کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، می‌توان مدلی مجازی از آنها را بازسازی کرد که می‌تواند به سادگی سیستم احراز هویت را فریب دهد و حتی کارهایی که از کاربر خواسته شده را انجام دهد: ابرو بالا بیاندازد یا چشمک و لبخند بزند.


این مدل مجازی که با تصاویر با رزولوشن بالا از اکانت‌های کاربران در فیس‌بوک و توییتر و... ساخته می‌شود، با اتصال به یک هدست VR (واقعیت مجازی، از جمله Oculus) فرآیند احراز هویت و حسگرهای حرکتی را هم‌زمان فریب می‌دهد.

همه پنج سیستم احراز هویتی که در این پژوهش بررسی شده‌اند، در مقابل این تکنیک نوین نفوذ آسیب‌پذیر بوده‌اند. عکس‌های باکیفیتی که از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، مستقیما به کمک هکرها می‌آیند تا بتوانند هویت شما را جعل و از آن برای ورود به دستگاه‌ها و تجهیزاتی که متعلق به شماست استفاده کنند. حتی تصاویر کم‌کیفیت هم امکان جعل را فراهم می‌کنند، ولی احتمال موفقیت تصاویر کم‌کیفیت کمی هم کاهش می‌یابد.


هکرهایی که این پژوهش را انجام داده‌اند می‌گویند: «حرف ما این است که نوع کاملا تازه‌ای از حملات سایبری به زودی به راه خواهد افتاد که تهدیدی جدی برای همه سیستم‌های احراز هویت دوربین‌محور است و محور این حملات تکنولوژی واقعیت مجازی و مدل‌سازی سه‌بعدی است.»

به اعتقاد آنها تنها در صورتی امنیت این سیستم‌ها ارتقا می‌یابد که داده‌های بررسی‌پذیر دیگری هم برای احراز هویت از کاربران خواسته شود تا مطمئن شوند آن کسی که در برابر دوربین چشمک می‌زند خود کاربر است، نه مدلی سه‌بعدی از او که از عکس‌های عمومی خودش ساخته شده. یکی از راه‌های پیشنهادی آنها بررسی داده‌های حرارتی است که از پوست کاربران ساطع می‌شود.
 


 

 

 

 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد