درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 19:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25690صفحه نخست » چهارشنبه، 10 شهریور 1395 - 09:19
نکات مهم در راستی آزمایی استارت‌آپ‌ها
افراد وقتی شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنند پیشنهادهای مختلفی را برای دریافت حمایت مالی دریافت می‌کنند. مشخص است که سرمایه‌گذار نمی‌تواند به همه آنها پاسخ مثبت دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، افراد وقتی شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنند پیشنهادهای مختلفی را برای دریافت حمایت مالی دریافت می‌کنند. مشخص است که سرمایه‌گذار نمی‌تواند به همه آنها پاسخ مثبت دهد. خیلی از اوقات گروه‌های کار آفرینی حتی ارزش جلسه گذاشتن هم ندارند، چه برسد به سرمایه‌گذاری. برای همین نیاز به راهکاری برای انتخاب فرصت‌های برتر است.

 

به این فرآیند، راستی آزمایی یا Due diligence می‌گویند. به عبارتی راستی‌آزمایی صحت ادعاهای کارآفرینان را محک می‌زند. افراد مختلف شیوه‌های متفاوتی برای راستی آزمایی دارند، ولی چند نکته آن در همه مشترک است.

یک سرمایه‌گذار باید بتواند از چند زاویه راستی آزمایی کند:

 

1. کارآفرینان

از همه نکات مهم‌تر این است که آیا کارآفرینان تسلط و شناخت بر این بازار دارند یا خیر. بسیار مهم است که در مصاحبه‌ها و جلسات با کارآفرینان، سرمایه‌گذار بتواند تسلط کار آفرینان را محک بزند. باید بتواند از تعهد آنها به پیشبرد این ایده مطمئن شود. سرمایه‌گذار باید بداند که کارآفرین توانایی رشد ایده و مقاومت در برابر سختی‌هایی که در پیش رو هست را دارد. سرمایه‌گذار باید مطمئن باشد که کار آفرین به اصطلاح مشق شب خود را انجام داده است و از اندازه بازار، رقبا، شرایط ورود و ... اطلاعات کافی دارد. این از همه نکات مهمتر است.

 

2. مشتریان

سرمایه‌گذار باید این سوال را بپرسد که آیا این ایده، بازار مطلوب دارد؟ بعضی ایده‌ها ممکن است که بسیار جالب باشند، ولی تعداد مشتریان بالقوه کمی داشته باشد. این باعث می‌شود که اگرچه ‌ایده بسیار خوب است، ولی فرصت رشد و ترقی نداشته باشد یا فرصت رشد محدودی داشته باشد و برگشت سرمایه به راحتی انجام نشود. بسیار مهم است که سرمایه‌گذار در ایده‌ای سرمایه‌گذاری کند که توانایی رشد و بازار قابل توجهی داشته باشد. سرمایه‌گذار می‌تواند اطلاعات تکمیلی از مشاوران خود یا شبکه ارتباطی ‌اش به‌دست آورد و همراه با اطلاعات کسب شده از کارآفرین اقدام به تصمیم‌گیری کند.

 

3. سرمایه‌گذار

بسیار مهم است که سرمایه‌گذار درک واقعی از این سرمایه‌گذاری خود داشته باشد. او باید بتواند متوجه شود که این ایده چقدر از او وقت می‌گیرد، آیا آمادگی تعهد زمانی کمک به کارآفرینان را دارد. ضمنا باید بتواند درک کند که این ایده چقدر برگشت سرمایه دارد و در چه بازه زمانی. این سوال که این سرمایه‌گذاری چه جایگاهی در تنوع (diversification) پرتفوی او دارد نیز مهم است. با تمام این مسائل سرمایه‌گذار باید تشخیص دهد که چقدر این ایده سرمایه‌گذاری با دقت و به واقعیت نزدیک است. سرمایه‌گذار باید بتواند ریسک این سرمایه‌گذاری را درک کرده و آن را پذیرا باشد.

در نتیجه باید گفت که فرآیند راستی آزمایی بسیار پیچیده است. هر سرمایه‌گذاری برای خود فرآیند ویژه دارد و حتی ممکن است بعضی از شرکت‌ها و گروه‌ها از این فرآیند بسیار مراقبت کنند و باکسی خارج از گروه در میان نگذارند. سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری‌های متعدد می‌توانند این فرآیندرا تکمیل و بهبود ببخشند و در نهایت فرآیند ویژه خود را اجرا کنند. این 3 نکته، نکات اولیه راستی آزمایی برای یک سرمایه‌گذار توانگر است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3852

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد